توسعه


0192.jpg - 11.43 kBمعاون توسعه مدیریت و منابع مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از  اجرای رضایت سنجی هوشمند ( اتوماسیون رضایت سنجی ) برای اولین بار در این مرکز خبر داد. این روش موجب افزایش رضایت مندی بیماران و همچنین شناسایی سریع نقاط نیازمند توجه بیشتر در بیمارستان می شود.

دکتر حسین محسن زاده، در گفتگو با وبدا اظهار کرد: اتوماسیون و هوشمندسازی رضایت سنجی از مراجعین به بیمارستان ها و سازمان ها به تیم مدیریت و پشتیبانی کمک می کند، تا نقاط قابل بهبود را به خوبی شناسائی و سریعا برای رفع آن اقدام کنند.  به همین منظور و در راستای افزایش رضایت مندی مراجعین به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد، پیرو جلسه های برگزار شده برای ایجاد بهترین راهکار طبق تصمیم اتخاذ شده،  در کنار روش های قبلی ( انجام رضایت سنجی کاغذی ) از سیستم هوشمند و خودکار دریافت رضایت سنجی استفاده شود.

مهندس جواد حدادی مسئول روابط عمومی بیمارستان قائم (عج)، در ادامه افزود: در این روش با اتصال و همگامی سامانه یکپارچه بیمارستانی، سامانه اطلاع رسانی پیامکی و سامانه رضایت سنجی موفق شدیم دریافت رضایت سنجی های مراجعین را بصورت خودکار انجام بدهیم. در این مدل هنگام ورود بیمار از طریق اورژانس یا به روش الکتیو ( غیر اورژانس ) به محض ثبت اطلاعات بیمار در سیستم بیمارستانی، پیامک راهنمای بیمارستان، قوانین و مقررات بیمارستان، نحوه درج شکایت و .. به تلفن بیمار همراه یا همراهی بیمار ارسال می شود . همچنین پس از دریافت خدمات تشخیصی و درمانی ، هنگام ترخیص بیمار از بیمارستان مجدد پیامکی برای بیمار یا همراهی بیمار ارسال می شود تا از این طریق میزان رضایت مندی دریافت شود. ضمن اینکه کارشناس رسیدگی به امور بیماران و شکایات، به صورت لحظه ای این موارد ثبت شده را مشاهده و در صورت وجود شکایت بلافاصله اقدام اصلاحی انجام خواهد گرفت.

 مسئول روابط عمومی بیمارستان قائم (عج) گفت: در این مدل از دریافت رضایت سنجی، دستگاه سخت افزاری خاصی وجود ندارد و صرفا از طریق اتصال نرم افزارهای یکپارچه بیمارستانی و سامانه پیامکی و سامانه تخصصی فرم های رضایت سنجی الکترونیکی استفاده می شود. همچنین در هر بخش بخصوص با توجه به ارائه خدمات متفاوت و تخصصی ویژه آن بخش رضایت سنجی هایی با سئوالات متفاوت در نظر گرفته شده است که به صورت کیوآرکد در ورودی هر بخش وجود دارد.


مدير آمار و فناوري اطلاعات  دانشگاه علوم پزشکي مشهد از راه اندازي سامانه پاسخگویی راديولوژي در بيمارستان شهيد کامياب خبر داد.

مهندس جليلي  در گفتگو با وب دا گفت: با استفاده از سامانه پاسخگویی راديولوژي، بيماران مي توانند بدون محدوديت زمان و در هر مکاني، تصاوير پزشکي خود را در بستر اينترنت مشاهده کرده و با پزشک مشاور خود به اشتراک بگذارند. سامانه مذکور علاوه بر مزايايي از جمله کاهش چشمگير هزينه هاي چاپ تصاوير و انتقال بر روي سي دي، امکان دريافت تصاوير پزشکي را بدون مراجعه به مرکز درماني فراهم مي نمايد. اين امر کمک شاياني به مجاوران و زائران بارگاه ملکوتي امام هشتم (ع) مي نمايد تا از شهر محل سکونت خود، تصاوير پزشکي خود را دريافت نمايند.

وي افزود: از ساير مزاياي سامانه مي توان به سهولت استفاده از اين سامانه اشاره کرد. بدين صورت که پس از مراجعه بيمار به مرکز درماني يک نام کاربري و رمز عبور از طريق پيامک براي بیمار ارسال مي گردد و با استفاده از نام کاربري و رمز عبور مي تواند در سامانه https://radresult.mums.ac.ir تصاوير پزشکي را مشاهده نمايد.

مهندس جليلي ضمن تقدير از زحمات آقايان مهندسين محسن رضايي، آرش پناهي و  اسکندر صانع و همچنين همکاران بيمارستان شهيد کامياب در اين خصوص افزود: نسخه اول اين سامانه در بيمارستانهاي امام رضا و قائم راه اندازي شده بود که با توجه به نيازهاي جديد بيمارستانها و لزوم اينترنتي بودن سامانه، نسخه جديد آن اکنون در بيمارستان شهيد کامياب در حال استفاده است و مديريت آمار و فناوري اطلاعات آمادگي خود را براي راه اندازي اين نسخه از سامانه در ساير مراکز درماني دانشگاه علوم پزشکي مشهد، اعلام مي نمايد.

0105.jpg - 38.73 kB


37.jpg - 62.25 kBمعاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آخرین وضعیت بخشنامه ترمیم حقوق نیز گفت: بار مالی بخشنامه ترمیم حقوق فوق العاده خاص پرسنل مشمول دانشگاه علوم پزشکی مشهد محاسبه گردیده و طی نامه جهت تامین اعتبار به وزارت بهداشت ارسال شده است.

دکتر علیرضا مسلم در گفتگو با وب دا اظهار کرد: به محض تخصیص بودجه و تامین اعتبار، فرآیند پرداخت ترمیم حقوق ازاول خرداد ماه اجرا می گردد .  فرآیند پرداخت در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی به صورت هماهنگ و یکسان است و معاونت توسعه دانشگاه به صورت مستمر در حال پیگیری این مسئله می باشد.

وی با بیان اینکه تاخیر پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران از ١۰ ماه به ۴ ماه کاهش پیدا کرده است خاطر نشان کرد: پرداخت های پرسنلی در جهت افزایش رضایتمندی کارکنان حوزه سلامت و تامین معیشت پرسنل از جمله اولویت های اصلی این معاونت است که در سیستم مدیریتی جدید سعی شده است تا با پرداخت کارانه از منابع درآمدی دانشگاه بتوانیم گام موثری در رضایتمندی پرسنل داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تا کنون بیش از هزار میلیارد تومان کارانه برای پرسنل واریز شده است تصریح کرد: رقم ماهانه کارانه پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل بیش از 80 میلیارد تومان است که در طی یک سال گذشته بالغ بر 10هزار میلیارد ریال کارانه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداخت گردیده است.

دکتر مسلم با تاکید بر اینکه تعرفه پرستاری فروردین ماه توسط معاونت توسعه دانشگاه تامین اعتبار شده است و به جهت پرداخت قطعی در حال جمع آوری اسناد از واحد ها است گفت: تا کنون هیچ واحدی اسناد قطعی را به مدیریت مالی تحویل نداده است و خاطر نشان می گردد به محض اخذ و تایید سند از واحد ها، اعتبار لازم پرداخت می گردد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها دانشگاهی است که با استفاده از روش های قانونی توانسته اضافه کار ترمیمی واریز نماید اذعان کرد: تا کنون بالغ بر 24 میلیارد تومان  برای کادر پرستاری اضافه کار ترمیمی واریز شده است که اضافه کار ترمیمی خرداد ماه ،هم اکنون در حال واریز به واحد ها است.

 

 


815.jpg - 13.32 kBسرپرست مدیریت مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی فاز ۲ کیوسک‌های دارویی با همکاری مشترک مدیریت امور مالی و معاونت غذا و دارو این دانشگاه خبر داد.

مهندس بهمن باقری در گفتگو با وب دا اظهار کرد: فرآیند این سامانه به این شکل است که بیمار با مراجعه به همراه نسخه و با ورود اطلاعاتی مانند کد ملی، بیمه و شماره تلفن، یک نوبت الکترونیکی دریافت می‌کند و با مراجعه به باجه‌ها در صورت موجود بودن داروها، قبض بانکی برای آن‌ها صادر شده و پس از پرداخت هزینه، برای دریافت داروها اقدام می‌کنند.

وی  تصریح کرد: این فرآیند می‌تواند نظم خوبی را در مجموعه داروخانه‌ها و مراکزی که ارباب رجوع بصورت سرپایی پذیرش می‌شود، ایجاد کند و همچنین رضایتمندی همکاران و بیماران را به دنبال داشته باشد.

سرپرست مدیریت مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: الکترونیک کردن اینگونه فرآیندها و اینکه مردم با مسیر مشخصی در آن‌ها روبرو باشند، گام مهمی در مسیر دولت الکترونیک است.

دکتر مهاجری عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در رابطه با مزایای راه‌اندازی این سامانه در جهت خدمت به مردم در گفت و گو با وبدا با اشاره به کارآمد بودن تکنولوژی روز دنیا در جهت تسهیل امور، کاهش ازدحام و صرفه‌جویی در وقت بیماران و مراجعان، اظهار کرد: این فرآیند اخیرا بطور پایلوت در شعبه اصلی 22 بهمن در حال اجراست و باعث می‌شود علاوه بر اینکه بیمار در هنگام پذیرش و نوبت‌گیری در فرآیند ارجاع نسخه دخیل باشد و روند کار سریعتر پیش برود، درصد خطای پرسنل داروخانه و پذیرش نیز کاهش پیدا ‌کند.

 

 


نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، دانشگاهها و دانشکده های منطقه 9 کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرکز همایش های بین المللی شهدای سلامت برگزارشد.

مدیر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این نشست در گفتگو با وبدا اظهارکرد: هدف از برگزاری این نشست انتقال تجربیات در راستای اصلاح فرایندها ، پردازش ایده‌ها و همسان‌سازی آنها در کلان منطقه است.

 دکتر محمود ابراهیمی با اشاره به اینکه در این نشست مدیران بازرسی کلان منطقه ۹ کشور با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند، افزود: تبیین جایگاه بازرسی‌ها و ارائه پیشنهادات تصمیم ساز و تاثیرگذار کشوری ، تحکیم روابط اداری و همکاری در امور مشترک و بخشنامه های کشوری از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

  درادامه مدیران بازرسی کلان منطقه ۹ به بیان تجربیات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان منطقه پرداختند.

787.jpg - 74.61 kB

786.jpg - 195.07 kB

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image