آموزش


462.jpg - 30.46 kBمرکز جذب، امور هیأت علمی، و نخبگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیستمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته‌های علوم پایه و بالینی دانشگاه‌ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی وابسته را برگزار می‌نماید.

به گزارش وب دا، نام نویسی  صرفا از طریق سامانه فراخوان به نشانی  (اینجا ) به صورت متمرکز و اینترنتی بوده و ملاک ثبت نام در فراخوان اخذ کد رهگیری می‌باشد.

داوطلبان تا 28 بهمن ماه مهلت دارند نسبت به نام نویسی اقدام کنند و نکته قابل توجه اینکه، صرفاً به مستندات و مدارک بارگزاری شده در سامانه جذب امتیاز تعلق می گیرد. لذا ارائه و تحویل هر گونه فیزیک مدارک خارج از مستندات بارگزاری شده در سامانه به دبیرخانه های هیات های اجرایی غیرقابل بررسی است.

نتیجه فراخوان صرفاً از طریق سامانه (کد رهگیری) قابل پیگیری است و معترضین به نتیجه فراخوان 20 روز مهلت اعتراض کتبی به دانشگاه محل تقاضا را دارند. در غیر اینصورت نتیجه قطعی است.

 

آگهی بیستمین دوره فراخوان جذب هیات علمی.pdf

فرم امتیازدهی علمی-حرفه ای  بیستمین فراخوان جذب هیات علمی.pdf

 


dr.esmaeili.jpg - 73.60 kBدکتر حبیب الله اسماعیلی متولد ۱۳۳۷ در شهر گرمسار، عضو هیات علمی و مدیر گروه آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که از سال 1381 همکاری خود را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز نموده و یکی از بزرگترین افتخارات خود در طول 21 سال خدمت در این دانشگاه را آموزش نسلی می داند که بشدت توانمندی و هوشمندی آنان را باور دارد و معتقد است که اعتماد و واگذاری کارهای بزرگ به نسل جوان می تواند در رشد و پیشرفت کشور تاثیر چشمگیری داشته باشد.

دکتر اسماعیلی که تحصیلات کارشناسی خود را در رشته آمار دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1355 آغاز کرده بود، با توجه به اعتصاب های دانشجویی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت در جهادسازندگی شهرستان اسفراین در دوران تعطیلی دانشگاه به علت  انقلاب فرهنگی  دربهمن ماه  سال 1364 موفق به اخذ مدرک کارشناسی می شود، با توجه به دوران تعهد استاد به آموزش و پرورش، به عنوان دبیر ریاضیات و آمار در دبیرستان های اسفراین مشغول تدریس شده و پس از طی تعهدات، از سال 1370 در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس تهران  ادامه تحصیل داده و بلافاصله در مقطع دکترای آمارزیستی  در همان دانشگاه به عنوان بورسیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرفته شده و تحصیلات خود را در بهمن ماه سال 1380به پایان رسانید و سپس به انجام تعهدات در دانشگاه علوم پزشکی پرداخت .

 آنچه در ادامه می خوانید معرفی این استاد پیشکسوت و فعالیت های گروه آمارزیستی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در گفتگو با وبدا بیان شده است: " همکاری اینجانب با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دورانی که دانشجویی PhD بودم، شروع شد ولی در سال 1381با توجه به اعلام  نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همت استاد عزیز و بزرگ منش، جناب آقای دکتر محمود روحانی در گروه پزشکی اجتماعی بطور رسمی مشغول به کار شدم و در کنار استاد بزرگ دکتر روحانی و استاد دکتر شاکری تدریس آمار حیاتی  را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز نمودم . با تلاش فراوان کارشناسی ارشد آمار زیستی به تصویب وزارت بهداشت رسید و اولین دوره  دانشجویان ارشد آمار زیستی در سال 1389 پذیرش شده و وارد گروه پزشکی اجتماعی شدند اما پیشرفت رشته آمارزیستی منوط به وجود گروهی مستقل در دانشگاه بود. درهمین زمان دانشگاه مصمم  به تشکیل دانشکده بهداشت بود که این مهم به عهده انسانی شریف و پرتلاشی به نام دکتر جزنی واگذار شده بود که توسط ایشان تاسیس گردید. یکی از گروه های مصوب دانشکده بهداشت گروه آمارزیستی بود لذا  گروه آمارزیستی از گروه پزشکی اجتماعی منفک و همراه با دانشجویانش  به دانشکده بهداشت انتقال یافت و این نقطه عطفی در پیشرفت آمارزیستی در دانشگاه شد. با تلاش اساتید گروه آمارزیستی و  حمایت بیدریغ برخی از  اساتید گروه آمار دانشگاه فردوسی اولین دوره فارغ التحصیلان ما بطور صد درصد  به مقطع دکترای آمارزیستی دانشگاه های طراز اول راه یافتند و این زمینه ای برای  تصویب مقطع PhD  و پذیرش دو دانشجو در سال 1395 در گروه آمارزیستی گردید. 

دکتر اسماعیلی در خصوص تعداد دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری که تا کنون در دانشکده بهداشت  در رشته آمار زیستی پذیرش شده اند میگوید: " تعدادکل دانشجویان کارشناسی ارشد آمارزیستی از ابتدای تاسیس تا کنون  ۸۲ نفر بوده و هم اکنون ۱۳ نفر در حال تحصیل داریم. بیش از  ۵۰ درصد از این دانشجویان به مقطع دکترا راه یافته اند که تعدادی فارغ التحصیل یا در حال تحصیل در مقطع دکترا هستند. تعداد دانشجویانی که در مقطع دکترا از ابتدای تاسیس تا کنون وارد گروه آمارزیستی شده اند 13 نفر بوده که 2 نفر فارغ التحصیل و 11 نفر در حال تحصیل می باشند . تلاش در حیطه های آموزشی و پژوهشی دانشجویان دکترا باعث شده تا با کسب امتیاز برتر نسبت به دانشجویان متقاضی جهت اعزام به بورسیه های 6 ماهه به دانشگاه های طراز اول دنیا،  هر ساله یک یا دو نفر از دانشجویان ما در اولویت قرار میگیرند و تا کنون 6 دانشجو به کشورهای استرالیا ، اسپانیا ، آمریکا و آلمان اعزام نموده که  فعالیت چشمگیری در زمینه پژوهشی داشته اند.

این استاد پیشکسوت اعتقاد راسخی به توانمندی های نسل جوان اعم از اساتید و دانشجویان دارد و معتقد است که : " ما باید دانشجویان را به عنوان موتور حرکت گروه بدانیم ، شخصاً معتقدم اگر زمینه فعالیت و محیط مناسب برای دانشجو فراهم شود ، دانشجوبا فعالیتش، قطعا می تواند باعث حرکت ما، هم در مسائل آموزشی و هم پژوهشی باشد و این یک رابطه بین استاد و دانشجو دو طرفه است . ما هرچه داریم اگر به پای دانشجو بگذاریم  ضرر نکرده‌ایم و این باعث تقویت هر دو طرف خواهد شد. من دانشجویان را همانند فرزندان خودم می‌دانم و درب اتاق من به عنوان مدیر گروه همیشه به روی آنها باز است و خوشحال می‌شوم که هر طور بتوانم در خدمت آنها باشم.

استاد اسماعیلی به کمبود  اعضای هیات علمی گروه آمارزیستی در دانشکده بهداشت هم نقدی دارد که در خصوص آن می گوید:" دانشکده ما تا مهر امسال ۷ نفر عضو هیئت علمی داشته و یک نفر هم جدیداً به این جمع اضافه شده، که در بین آنها دو نفر دانشیار و دو استاد وجود دارد و بقیه استادیار هستند در صورتی که در دانشگاه بزرگ علوم پزشکی مشهد با تعداد زیادی از گروه های آموزشی علوم پایه و بالینی و مراکز تحقیقاتی این تعداد بسیار اندک و حداقل به 15 عضو نیاز دارد. این گروه با همین تعداد اندک به فعالیت های مختلفی در دانشگاه می پردازد از جمله این کارها میتوان به برخی از موارد در مقاطعی از زمان  اشاره کرد. همکاری در امور اجرایی دانشگاه به عنوان مدیر فرهنگی و جانشین معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه ، عضویت در شوراها و  کمیته‌های مختلف پژوهشی دانشگاه ، مراکز توسعه بالینی، کمیته های اخلاق ، شورای پژوهشی دانشگاه،  معاونت IT دانشگاه،EDO  دانشکده بهداشت، فعالیت چشمگیر در زمان کرونا با انجام گزارشات روزانه وضعیت کرونا در استان ، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت ، عضویت در ستاد کرونا و کمیته علمی آن  و بسیاری از فعالیت های اجرایی دیگر. در بحث مسائل آموزشی هم با توجه به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی اغلب  رشته‌های دانشگاه درس آمار زیستی را دارند با همین تعداد کم فقط فعالیت های آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 اشاره میکنم . درهمین نیم سال حدود ۱۲۰ واحد درسی توسط گروه  تدریس شد. علاوه بر آن 66 پایان نامه در همین نیمسال دفاع شد که حاصل راهنمایی یا مشاوره اساتید گروه بوده است . همچنین 49 پایان نامه توسط این اساتید به عنوان داور ساختار و نماینده دانشکده پزشکی عضو هیات ژوری بوده اند و دفاع گردیده است.

در زمینه کارهای پژوهشی تعداد مقالاتی که فقط در سال ۱۴۰۱ توسط گروه آمار زیستی به چاپ رسیده است ۱۳۲ مقاله  در مجلات معتبرعلمی، پژوهشی می‌باشد، به عبارتی هرعضوهیئت علمی بطور متوسط۲۰ مقاله را همکاری، نفر اول یا مسئول بوده است در واقع این گروه میتواند به عنوان یک اهرم قوی در راه  پیشرفت دانشگاه در تولید علم باشد.عضویت در هیئت تحریریه مجلات دانشگاه یا دانشگاه های دیگر و داوری مقالات داخلی و خارجی از دیگر فعالیت های پژوهشی گروه است. ثبت طرح های تحقیقاتی و همکاری در اجرا و تحلیل آماری آن ها نیز از جمله فعالیت های اعضا یشمار میرود.   علاوه بر اعضای هیات علمی، دانشجویانPhD  نیز نقش فعالی در نگارش مقالات و برگزاری کارگاه ها و حضور در مراکز توسعه بالینی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه دارند و طبق برنامه، مدتی از زمان تحصیل خود را تحت عنوان کارورزی در این مراکز به فعالیت مشغول هستند .

این استاد پیشکسوت دانشگاه تاکید دارند که دانشگاه باید مرجعیت علمی گروه ها را به رسمیت بشناسد و مدیریت تدریس  دروس تخصصی را به گروه های مربوطه واگذار نماید. گروه آمارزیستی نیز به عنوان یک گروه مرجع در آمارزیستی دانشگاه مطرح است و بر تخصصی شدن تدریس آمار زیستی توسط اساتید این رشته در جهت افزایش کیفیت آموزش در این رشته اصرار دارد و بیان میدارد: آموزشِ ابزار پژوهش (آمارزیستی)  در همه رشته های علوم پزشکی لازم و پیش شرط موفقیت های تحقیقاتی است.

 ایشان در خصوص وجود رایانه های پر سرعت که در واقع ابزار اصلی کارهای پژوهشی دانشجویان و اساتید گروه است، تاکید داشته و اختصاص دادن یک آزمایشگاه مجهز ،  جهت فعالیت های آموزشی و پژوهشی  دانشجویان را ضروری دانستند  و می گوید: " انفجار اطلاعات در دنیای امروز، تحلیل داده ها با بعد بالا، شبکه های عصبی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، پردازش تصویر و ورود به آمار ژنتیک و بطور کلی علوم داده های سلامت(Health data science)  با داشتن رایانه های با سرعت مناسب میتواند از اتلاف وقتی که رایانه های قدیمی برای اساتید و دانشجویان ما  بوجود می آورد، جلوگیری کند که متاسفانه ما فاقد چنین رایانه هایی هستیم.


استادیار گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: نخستین آزمایشگاه تخصصی صدا (اتاق آکوستیک)  کشور در این دانشکده راه اندازی شده است. 

دکتر ابراهیم تابان در گفتگو با وب دا اظهار کرد:در این آزمایشگاه تمامی تست‌های صدا انجام می‌شود و کوچکترین معضلات و آلودگی‌های صوتی در این آزمایشگاه تشخیص داده می‌‎شود و در کنار آن نیز جذب صوتی مواد، تست‌های گوشی حفاظتی کارگران و تست‌های صنایع خودرویی، نظامی و غیره به منظور تشخیص منبع آلاینده صدا شناسایی می‌گردد.

مدیر آزمایشگاه تخصصی صدا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص موقعیت مکانی و زمان ارائه خدمات این آزمایشگاه، گفت: آزمایشگاه تخصصی صدا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پردیس این دانشگاه، مجتمع شهید خوارزمی، دانشکده بهداشت، گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار واقع شده، آزمایشگاه تخصصی که در فضایی به مساحت 32 متر مربع در طبقه منفی یک مجتمع شهید خوارزمی راه‌اندازی شده و از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت 8 تا 17 فعال بوده و پاسخگوی مراجعه کنندگان است.

دکتر تابان افزود: نوبت‌دهی‌های آزمایشگاه تخصصی صدا دانشگاه علوم پزشکی مشهد به 3 صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی بوده نوبت‌دهی حضوری آن در محل این آزمایشگاه انجام می‌شود، ضمن اینکه برای نوبت‌دهی تلفنی هم شماره تماس 05131892309 پاسخگو است و نوبت‌دهی اینترنتی هم از طریق سایت گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت مشهد به نشانی اینترنتی https://ohedept.mums.ac.ir/ قابل انجام است و گروه‌های مختلف مردم می‌توانند از خدمات این آزمایشگاه با تعرفه دولتی بهره‌مند شوند.

439.jpg - 155.29 kB


085.jpg - 37.07 kBمعاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی مرکز آموزشی شهید خوارزمی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات آموزشی این دانشگاه نام برد.

دکتر سیدعلی علمداران در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: در طول یک سال اخیر و از دهه فجر پارسال تا امسال اقدامات متعددی در حوزه آموزش صورت پذیرفته که یکی از شاخص‌ترین آنها راه‌اندازی مرکز آموزشی شهید خوارزمی و استقرار تمامی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پردیس این دانشگاه بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش در این بازه زمانی می‌توان به طراحی سؤالات آزمون‌های ملی (دستیاری پزشکی، پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی/علوم پایه دندانپزشکی/جامع 180 واحدی داروسازی و دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی)، برگزاری آزمون‌های ملی به‌صورت کاغذی (آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی/آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی/آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی/علوم پایه دندانپزشکی/جامع 180 واحدی داروسازی/آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش/آزمون استخدامی ارتش و غیره)، برگزاری آزمون‌های ملی به‌صورت الکترونیک (المپیاد علمی دانشجویان/2 آزمون زبان MHLE/ آزمون المپیاد فوریت‌های پزشکی کشوری/آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و غیره)، برگزاری 86 مورد آزمون الکترونیک دانشگاه، در مرکز آزمون‌های الکترونیک دانشگاه (آزمون استخدامی دانشگاه/آزمون توجیهی بدو خدمت کارکنان/آزمون‌های پایان ترم دانشجویان دانشگاه و غیره)، صدور 1489 مورد دانشنامه، 540 مورد گواهینامه موقت و انجام 737 مورد صدور فرم فراغت از تحصیل دانشجو، بررسی و اقدام تعداد  1198 مورد درخواست مدارک فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان و پذیرش 1916 دانشجوی پذیرفته در آزمون سراسری (1060 دانشجوی دختر و 849 دانشجوی پسر( اشاره کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی پذیرفته و ثبت نام شده به تفکیک مقاطع در این دانشگاه، بیان کرد: در آخرین مرحله از پذیرش و ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ثبت نام 518 دانشجوی جدید را داشتیم که شامل 11 دانشجوی پسا دکترای پژوهشی، 23 دانشجوی تخصصی دندانپزشکی، 199 دانشجوی تخصصی بالینی دستیاری، 2 دستیار تخصصی بالینی داروسازی، 27 فلوشیپ پزشکی، 27 دانشجوی فوق تخصصی پزشکی، 219 دانشجوی کارشناسی ارشد و 10 دانشجوی دکترای تخصصی ((phd  بودند؛ همچنین تعداد دانشجویان پذیرفته و ثبت نام شده اتباع در مقاطع مختلف هم 123 نفر شامل 95 نفر پذیرش آزاد، 21 نفر بورسیه خارجی و 7 نفر از طریق آزمون بودند.

دکتر علمداران در خصوص اهم اقدامات واحد فناوری اطلاعات معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: مهمترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه شامل تحلیل، توسعه و طراحی زیرسیستم دوره‌های کوتاه مدت، به‌روزرسانی و توسعه مجوزهای ادامه تحصیل، توسعه و بروزرسانی سامانه پذیرش آزمون‌های سراسری و بروزرسانی و توسعه سیستم ارسال اطلاعات به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

 

وی افزود: همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم 8 اقدام انتقال فرآیندهای آموزشی مرتبط با تحصیلات تکمیلی از مدیریت امور آموزشی دانشگاه به مدیریت تحصیلات تکمیلی و تدوین شرح وظایف کارکنان در قالب 3 اداره‏/گروه مجزا، در راستای تسهیل امور دانشجویان، طراحی، ایجاد و ابلاغ سامانه یکپارچه ارائه گزارش پیشرفت پایان نامه و سایر فرآیندهای آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعم از فرآیند انتخاب استاد راهنما، توزیع پایان نامه بین اساتید راهنما و تصویب موضوع پروپوزال در بستر سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سیپاد)، آسیب شناسی و بررسی دلایل عدم تکمیل ظرفیت رشته مقاطع فوق تخصصی و تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) بالینی در راستای برآورده شدن نیاز کشور به نیروهای متخصص پزشکی با مشارکت کلیه ذی¬ربطان این حوزه شامل معاون آموزشی دانشگاه، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مدیر امور آموزشی دانشگاه، معاون تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی، معاونان آموزشی بیمارستانهای آموزشی، پژوهشی و درمانی و مدیران گروه‌های آموزشی بالینی، پیگیری و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دستیاران تخصصی بالینی مأمور به تحصیل از سایر دانشگاهای و دانشکدههای علوم پزشکی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دستیاران تخصصی بالینی معیل مطابق با کمک هزینه تحصیلی دستیاران متأهل، ابلاغ و پایش شاخص‌های ارزیابی عملکرد حوزه تحصیلات تکمیلی دانشکده‌های تابعه در سال 1402، همکاری با معاونت امور بین‌الملل در راستای ارتقاء فرآیند پذیرش و جذب دانشجویان غیرایرانی (بین‌الملل)، شروع فرآیند ساماندهی مأموریت‌های آموزشی اعضای هیأت علمی و هماهنگی، برنامه‌ریزی و برگزاری همایش دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه را داشتیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت امور هیأت علمی این معاونت بود و در این حوزه 10 شاخص صورت پذیرفت که این اقدامات 10 گانه شامل اصلاح اسامی گروه‌های آموزشی بر اساس مصوبات شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ایجاد آن در سامانه الکترونیک پرسنلی هیات علمی دانشگاه (آذرخش)، پیگیری تبدیل شرایط احراز برای 157 پست هیأت علمی آموزشی و 100 پست هیأت علمی پژوهشی، پیگیری برای صدور کارت شناسایی برای اعضای هیأت علمی بازنشسته، پیاده سازی کتابچه معادل‌سازی فعالیت‌های اعضای هیأت علمی مصوب شورای دانشگاه در سامانه ثبت فعالیت‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه برای اجرا از ترم پاییز 1402 و تلاش در ماندگاری اعضای هیأت علمی بوده است.

دکتر علمداران با ذکر این نکته که 5 اقدام شاخص توسط مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفته است، تأکید کرد: ما در این حوزه اقدامات زیرساختی از جمله راه‌اندازی سایت مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه و ایمیل و سامانه پیامکی مرکز، تدوین و توسعه فرآیندهای اصلی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای، پیگیری و تصویب فرآیند برگزاری دوره تکمیلی کمک پرستاری مورد تأکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تدوین 2 عنوان دوره پیشنهادی مهارتی و حرفه‌ای در سطح منطقه و اخذ 15 مورد مجوز برگزاری دوره را داشتیم.

وی همچنین در رابطه با اقدامات صورت گرفته توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: در این حوزه نیز 3 اقدام شاخص داشتیم که شامل دریافت مدال طلا در حیطه مدیریت نظام سلامت و مدال برنز در حیطه استدلال بالینی پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی، پخش همزمان کنفرانس بین‌المللی آموزش پزشکیAMEE 2023  گلاسکو اسکاتلند، اخذ 6 مجوز از دبیرخانه گسترش 5 گروه آموزشی و 3 رشته مقطع جدید برای 6 برنامه استمرار برگزاری رویدادهای آموزشی در طول سال تحصیلی، برنامه "پویش از جشنواره تا جشنواره"، همایش آشنایی با حیطه‌های المپیاد در دانشکده پزشکی، تطبیق کوریکولوم پزشکی عمومی کابل و ایران، برنامه مواجهه زودرس بالینی برای دانشجویان پزشکی، راه‌اندازی و افتتاح واحد آموزش مجازی مستقر در مرکز جامع مهارت‌های بالینی و فناوری‌های نوین آموزشی دانشگاه و تعامل با مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در راستای تحقق قطب علمی آینده پژوهی دانشگاه بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط دبیرخانه کلان منطقه 9 آمایشی هم گفت: در این دبیرخانه نیز 5 اقدام شاخص صورت پذیرفته که شامل راه‌اندازی درمانگاه زخم کلینیک ویژه مستقل زکریا و بیمارستان ولایت با استفاده از سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های آن، برگزاری کنفرانس علمی بررسی روش‌های تعیین محدوده مرجع مارکرهای آزمایشگاهی به همت اساتید، مرکز بین‌المللی علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی تحت نظارت یونسکو و انجمن‌‌های علمی مرتبط با تشخیص‌های آزمایشگاهی، دعوت از تیم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جهت راه‌اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این دانشگاه، برنامه‌‌های انستیتو ملی زخم در کلان منطقه 9 آمایشی و برگزاری نهمین همایش سالیانه پروبیوتیک‌ها بوده است.


جمعی از روسا و مسئولان دانشگاه های شهر بصره کشور عراق با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توانمندی های علمی، آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه بازدید کردند.

دکتر ماجد معاون بین‌الملل دانشگاه بصره در حاشیه این بازدید که دانشکده های  پرستاری و مامایی، پزشکی و داروسازی صورت گرفت، ضمن برجسته خواندن توانمندی های علمی، آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط فرهنگی، مذهبی و همچنین توانمندی های علمی و آموزشی مشهد مقدس ، این دانشگاه از ظرفیت مناسبی در جذب دانشجویان عراقی برخوردار است.

وی همچنین حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشگاه های بصره به عنوان استاد زائر را خواستار شد و خاطر نشان کرد:این بازدید ، نشان‌دهنده توانایی و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب دانشجویان بین‌الملل و توجه و اهمیتی است که دانشگاه بصره به گسترش روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های ایران دارد.

در ابتدای بازدید، روسای دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی و داروسازی در نشستی به ارائه توانمندی های علمی و آموزشی دانشکده ها و ظرفیت پذیرش دانشجویان بین الملل در بخش های عمومی و تخصصی پرداختند

در پایان این بازدید، معاون بین الملل دانشگاه بصره آقای دکتر ماجد خواهان برقراری تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد.

066.jpg - 86.49 kB

067.jpg - 85.43 kB

068.jpg - 65.46 kB

069.jpg - 95.94 kB

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image