آموزش


194.jpg - 10.40 kBفراخوان طرح های پژوهشی نیاز محور در موضوع پژوهش در آموزش (Educational System Research-ESR) منتشر شد.

مدیرمرکزمطالعات و توسعه آموزش پزشکی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: باهمت و همکاری معاونت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه اعتبار ویژه ای برای حمایت هدفمند و مازاد بر گرنت از طرح هایی که به رفع نیاز های پژوهش در آموزش کمک می کنند، اختصاص داده شده است.

دکتر علی عماد زاده خاطر نشان کرد: در این فراخوان 25 عنوان پژوهشی مورد نیازدانشکده ها اعلام شده است که پیشنهادات دریافتی در این موضوعات حداکثر تا دوهفته پس از اتمام مهلت فراخوان از نظر روش‌شناسی، بودجه بندی، زمانبندی، تعهدات و تناسب تیم پژوهشی در کمیته تخصصی پژوهش در آموزش دانشگاه بررسی شده و مناسب‌ترین طرح برای هر یک از نیازهای اعلام شده انتخاب و طی سه روز کاری به مجری طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

وی مهلت ارسال طرح برای این فراخوان را تا  پایان 28 اسفندماه جاری اعلام کرد و افزود: طرح های پژوهشی تکمیل شده می بایست حداکثر طی 2 هفته، در سامانه پژوهان ثبت  شوند تا وارد روند داوری تسریع شده مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شود.

مدیرمرکزمطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حمایت مادی برای هر عضو هیات علمی درقالب مذکور را 100میلیون ریال و برای یکبار در سال برشمرد و بیان کرد: از هر عضو هیات علمی یک طرح در این فراخوان پذیرفته خواهد شدو امکان حمایت های بعدی پس از ارائه گزارش پایانی طرح مصوب قبلی میسر می باشد.

همچنین شرکت طرح های در دست بررسی، مصوب یا در دست اجرا به این فراخوان امکان پذیر نمی باشد.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینجا مراجعه و یا باشماره ۳۸۴۲۰۳۰۵ تماس بگیرند.

خبرنگار: سید جواد نظری هاشمی 


سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ارزشیابی یکی از مهمترین پایه های ارتقاء سطح کیفی آموزش ها و بهبود فرایند یاددهی – یادگیری و در نهایت تربیت دانش آموختگانی با توانمندی بیشتر و موثرتر می باشد.

به گزارش وب دا، دکترخواجوی راد در جمع رؤسای دانشکده ها و مدیران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: اعضای هیات علمی به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش عالی در تحقق اهداف دانشگاه ها و در نتیجه توسعه پایدار وهمه جانبه کشور  بسیار تاثیرگزار هستند. بنابراین موفقیت دانشگاه ها، قویا وابسته به توانمندی های اساتید و پیشرفت مستمر عملکرد ایشان است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، ارتقاء سطح كيفيت آموزش و تربيت نيروي متخصص در راستاي نيازهای جامعه از جمله رسالت های دانشگاه  است، به همین دلیل حفظ و بهبود این مهم از وظايف اصلي اعضای هیات علمی و حوزه آموزشی دانشگاه محسوب می شود.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وضعیت موجود ارزشیابی را دارای معایب و نواقصی دانست و گفت؛ برای نیل به آموزشی مطلوب و موثر، برخورداري دانشگاه از نظام منسجم و جامع ارزشيابي استاد، لازم و ضروری است که ایجاد این نظام و ارتقاء وضعیت موجود در دستور کار معاونت آموزشی قرار دارد.

دکتر خواجوی راد  با تاکید بر انجام ارزیابی بالینی به عنوان یکی از ابعاد مهم ارزشیابی تصریح کرد: نظام ارزشیابی باید جامعیت داشته باشد و در آن دیدگاه های دست اندرکاران مختلف لحاظ شده تا نتایج صحیح تری بدست آید.

وی افزود: در این نظام، اعتقاد اصحاب فرایند به ارزشیابی، شفافیت مؤلفه ها و شاخص های آن و انجام ارزشیابی ها به صورت مستمر با استفاده از روش های ارزیابی که دارای پایایی و روایی لازم باشند، ضروری است.

دکتر خواجوی راد در راستای بهتر اجرا شدن این فرایند، توانمندسازی اساتید، مشاوره، گفتگو و ارائه آموزش های ارتباطی را از مصادیق دخالت موثر برشمرد و خاطرنشان کرد؛ در مدل جدید، آموزش مجازی هم مورد ارزیابی قرارگرفته و نتایج و خروجی کمیته ارزشیابی به کمیته ترفیع اعضای هیأت علمی ارسال خواهد شد.

181.jpg - 80.40 kB

182.jpg - 70.93 kB

خبرنگار: سید جواد نظری هاشمی


129.jpg - 13.28 kBسرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این دانشکده رتبه سوم کشور را در میان دانشکده های پرستاری و مامایی کشور در حوزه های آموزشی و پژوهشی داراست.

دکتر فاطمه حاجی آبادی در نشست توجیهی دانشجویان ورودی جدید که به صورت برخط(آنلاین) برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر این دانشکده با 55 عضو هیات علمی در مرتبه های علمی، استاد، دانشیار، استادیار و مربی، شرایط مناسبی را در تربیت دانشجو داراست خاطر نشان کرد: اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشکده علاوه بر حوزه آموزش، در مراکز تحقیقاتی و بیمارستان ها نیز نقش مهمی را در توسعه علم و خدمات رسانی به بیماران ایفاء می کنند.

وی با بیان اینکه در دانشکده پرستاری و مامایی 4 رشته کارشناسی پرستاری و مامایی، اتاق عمل و فوریت های پزشکی،10 رشته کارشناسی ارشد و 2 رشته مقطع دکتری تخصصی فعال است تصریح کرد: در مجموع یک هزار دانشجو در این مرکز آکادمیک تحصیل می کنند، که از این تعداد 300 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

در ادامه این نشست معاونین آموزشی، دانشجویی فرهنگی طی سخنانی ضمن تبریک به دانشجویان جدید، به بیان قوانین آموزشی و دانشجویی و همچنین اقداماتی که در راستای فعالیت و حضور دانشجویان در محیط علم و دانش صورت گرفته است پرداختند.

خبرنگار: علیزاده


آزمون دکترای تخصصی وزارت علوم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

مدیر امور آموزشی و نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برگزاری آزمون‌ها در گفتگو با وب دا با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور معمول در برگزاری آزمون های سازمان سنجش همکاری دارد اظهار کرد: این آزمون ششم اسفند ماه، با حضور یک هزار و 306 داوطلب در دانشکده های پزشکی و داروسازی برگزار شد.

دکتر حسن قوامی خاطر نشان کرد: نمایندگان سازمان سنجش بر روند برگزاری آزمون دکترای تخصصی نظارت داشتند و بازدیدکنندگان از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برگزاری این آزمون با رعایت دستورالعمل های بهداشتی قدردانی نمودند.

وی با بیان اینکه کارشناسان معاونت بهداشت به طور مستمر بر شیوه نامه های بهداشتی شامل تهویه فضای آزمون، رعایت فاصله اجتماعی و تب سنجی نظارت دارند تصریح کرد: تمامی داوطلبان پیش از حضور در محل برگزاری آزمون، فرم های خود اظهاری را تکمیل می کنند و در صورت ابتلا به کرونا، فضاهای جداگانه ای برای داوطلبان در نظر گرفته می شود.  

172.jpg - 69.49 kB

173.jpg - 73.64 kB


84.jpg - 5.89 kBمسئول برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج سی‌وهشتمین آزمون صلاحیت بالینی که با حضور 64 نفر برگزار شد در روز دوشنبه دوم اسفند ماه سال جاری اعلام می‌شود.

دکتر روح‌انگیز پورامین در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: سی‌وهشتمین آزمون صلاحیت بالینی در روز پنجشنبه 28 بهمن ماه سال 1400 همزمان با سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد و سرپرست معاونت آموزشی این دانشگاه هم ضمن بازدید از محل برگزاری این آزمون عملی، در جریان کم و کیف برگزاری این رویداد قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آزمون صلاحیت بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرکز مهارت‌های بالینی بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد و تعداد 64 نفر (33 آقا و 31 خانم) به رقابت پرداختند و شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان قبولی در این آزمون عملی است و مواردی که رد شوند باید مجدد در آزمون فوق‌الذکر شرکت شوند.

مسئول برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه زمان برگزاری این آزمون در هر نوبت از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمون صلاحیت بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالی 4 نوبت در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله مشهد برگزار می‌شود و در صورت نیاز به برگزاری بیشتر این آزمون، تا 6 نوبت و با هماهنگی و موافقت مرکز آزمون‌ها و سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل افزایش است.

وی در خصوص زمان برگزاری سی‌ونهمین آزمون صلاحیت بالینی، گفت: آزمون بعدی که سی‌ونهمین دوره است در نیمه اول اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اما با توجه به نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تعداد بالای دانشجویان در آستانه فارغ‌التحصیلی خواستار برگزاری آزمونی جداگانه در اواخر فروردین ماه هستیم که امیدواریم با موافقت همراه باشد.

 

 

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image