آموزش


نشست مجازی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رؤسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مستقردر کلان منطقه9 آمایشی کشور برگزار شد.

دکتر اعتضاد رضوی، دبیر ستاد تحول در آموزش علوم پزشکی کلان‌منطقه9، اظهار کرد: این نشست، به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های کلان مناطق آمایشی کشور و تعامل بیشتر مسئولان دانشگاه‌ها  ودانشکده‌های مستقر در منطقه آمایشی با یکدیگر و همچنین با معاون آموزشی وزارت بهداشت و مسئولان ستادی، با حضور رییس،دبیر و مسئولین کارگروه های ماموریت ویژه و مشترک کلان منطقه 9برگزار گردید.

دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این نشست پس از استماع گزارش کارگروه‌های ویژه و مشترک مستقر در منطقه، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده، منطقه9، در همه زمینه‌ها حائز رتبه‌های برتر شده است و این موضوع جای تشکر و قدردانی ویژه دارد.

وی درخصوص اعتباربخشی دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها گفت: این کار، کاری مداوم است و در منطقه به صورت دائم باید یکدیگر را رصد کنند و استانداردها را بهبود ببخشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه منطقه9 یکی از فعال‌ترین مناطق کشور است و در گزارش‌های ارائه‌شده، پیشرفت کلان‌منطقه9 در اجرای برنامه‌های تحول در آموزش، کاملا مشهود است، اظهار داشت: کارهای خوبی در زمینه مأموریت‌های ویژه منطقه، خصوصا در موضوع دندانپزشکی و تغذیه انجام شده است.

وی ضمن تأکید بر حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و اهمیت مرجعیت علمی به عنوان گفتمان غالب در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: مناطق باید سند توسعه نیروی انسانی خود را تدوین نمایند و جذب نیروی هیات علمی خود را با الگویی مشخص و بر اساس این برآوردها و در راستای ماموریت هایی که دارند انجام دهند.

کلان‌منطقه9 آمایشی کشور شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، بیرجند، خراسان شمالی، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور، اسفراین و تربت جام است و علاوه بر 11مأموریت مشترک، در 7مأموریت ویژه، شامل: «توسعه و تعالی علوم تغذیه»، «امنیت و سلامت غذایی»، «توسعه دندانپزشکی و علوم مرتبط»، «توسعه دانش علوم اعصاب»، »توسعه دانش طب تسکینی»، «توسعه دانش هنر و سلامت» و «ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ» به فعالیت می‌پردازد.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اخلاق حرفه ای موضوعی جامع است که باید در تمامی حوزه های نظام سلامت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش وب دا، دکتر اعتضاد رضوی در نشست مشترک شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: نهادینه سازی ارزش ها و اخلاق حرفه ای در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان از اولویت های دانشگاه است که برای رسیدن به این هدف و سایر اهداف در این حوزه نیازمند همکاری تمامی اساتید و الگوهای عملی اخلاق در دانشگاه هستیم.

دکتر مدبر دبیر کارگروه اخلاق حرفه ای نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد این کارگروه گفت،کارگروه اخلاق حرفه ای به دنبال اجرایی کردن بسته اعتلای اخلاق حرفه ای از مجموع بسته های طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است که ناظر به نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت و نهادینه سازی اخلاق حرفه ای و مهارت های ارتباطی است.

وی طراحی و اجرای مدل بومی برنامه درسی مبتنی بر ارزش،طراحی و استقرار نظام دیده بانی،نیازسنجی،آسیب شناسی و ارتقاء ارزش ها و اخلاق پزشکی در نظام آموزش عالی سلامت،تدوین و اجرای برنامه جامع مدیریت کوریکولوم پنهان برای نهادینه سازی ارزش ها و اخلاق حرفه ای در موسسات آموزش عالی سلامت و ترویج و توسعه زیرساخت های اخلاق حرفه ای پزشکی در مراکز آموزش عالی سلامت را 4 محور این بسته ذکرکرد.

دبیرکارگروه اعتلای اخلاق حرفه ای کلان منطقه 9 آمایشی جای دادن ارزش ها و اصول اخلاقی و رفتار حرفه ای در بطن تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزشی را از جمله اهداف اصلی وزارت بهداشت در حیطه اخلاق برشمرد و الگو بودن اساتید در این خصوص را دارای بیشترین تاثیر در تربیت دانشجویان دانست.

دکتر مدبر تدوین برنامه جامع  میان مدت( 3 ساله) اعتلای اخلاق حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،دارای 4 محور، 4راهبرد، 16هدف کلی، 27 هدف عملیاتی (ویژه عینی)، 60  فعالیت  و 12 شاخص پایش ،تدوین برنامه  عملیاتی سال 95 با 19 فعالیت ،برنامه عملیاتی سال96 با 29 فعالیت و برنامه عملیاتی سال97 با 12 فعالیت، براساس برنامه جامع و اجرای 100% فعالیتهای پیش بینی شده را از دیگر فعالیت های این کارگروه برشمرد.

نشست مشترک شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور معاون آموزشی و مدیرانی که در دانشکده ها و ستاد مسئولیت آموزش دانشگاه را به عهده دارند برگزار شد.

 

 


برگزاری چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در دانشگاهچهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری قطب ۹ کشور با حضور یک هزار و ۱۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد .

به گزارش وب دا، مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رییس مرکز جامع آزمون های کلان منطقه ۹ گفت: این آزمون با حضور شرکت کنندگان از ساعت ۹ صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و تا ساعت یک ظهر ادامه دارد.

دکتر قوامی خاطرنشان کرد: به طور معمول ۲۴ ساعت پس از برگزاری آزمون، کلید سوالات منتشر و نتایج آزمون نیز اوایل تابستان سال آینده اعلام می شود.

مسوول حفاظت آزمون حراست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: آزمون پذیرش دستیاری از آزمون های با اهمیت وزارت بهداشت محسوب می شود و به همین منظور نیازمند تدابیر و برنامه ریزی مناسب برای هر چه بهتر برگزار شدن آن دارد.

مرادی با بیان اینکه در این آزمون مانند دیگر آزمون ها استفاده از هرگونه ابزار الکترونیکی ممنوع است، گفت: ۳۰ نفر از نیروهای حراست دانشگاه، کار حفاظت آزمون را بر عهده خواهند داشت.


رییس دبیرخانه طرح آمایش سرزمین منطقه 9 کشوری اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، این دانشگاه از مراکز برتر کشور در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش به شمار می رود.

دکتر رضا پروانه در حاشیه بازدید تیم ارزیاب کلان منطقه هشت از اقدامات برنامه تحول و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 11 ماموریت مشترک و 7 ماموریت ویژه را در راستای ارتقاء کیفی آموزش به کلان منطقه 9 ابلاغ کرده است خاطر نشان کرد: به منظور ارزیابی و بررسی روند ماموریت های مشترک و ویژه، ارزیابان دیگر مناطق به طور مستمر از عملکرد کلان منطقه 9 بازدید می کنند.

وی با بیان اینکه کلان منطقه 9 شامل دانشگاه ها و دانشکده های استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی است تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در سال جاری کلان منطقه 9 در ردیف دانشگاه های برتر کشور در اجرای ماموریت های ویژه و مشترک بوده است.

دکتر پروانه  با بیان اینکه اجرای برنامه تحول و نوآورری در آموزش علاوه بر ارتقاء کیفی آموزش موجب همگرایی و هماهنگی بیشتر میان دانشگاه های تیپ های مختلف شد خاطر نشان کرد: کلان منطقه 9 یکی از مناطق برتر کشور در زمینه همگرایی و اجرای برنامه های مشترک با دیگر دانشگاه ها به شمار می رود.

وی تصریح کرد: نتایج تیم های ارزیاب به طور حتم در ارتقاء رتبه آموزشی منطقه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

تیم ارزیابی کلان منطقه 8 کشور که شامل دانشگاه های استان های کرمان و سیستان و بلوچستان است در مدت دو روز ضمن بررسی روند اجرای برنامه های ویژه و مشترک کلان منطقه 9 از مرکز آموزش مجازی دانشگاه، بخش اعصاب بالینی و مرکز مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کردند.

 


 Ø³ÛŒ و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی برگزار شدچهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری کشور با حضور یک هزار و 100 نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رییس مرکز جامع آزمون های کلان منطقه 9 در گفتگو با وب دا اظهار کرد: این آزمون از ساعت 9 روز دوم اسفند ماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

دکتر قوامی خاطر نشان کرد: داوطلبان شرکت کننده  باید توجه داشته باشند که در سه ساعت برگزاری آزمون نمی توانند محل برگزاری آزمون را ترک کنند.

وی افزود: به طور معمول 24 ساعت پس از برگزاری آزمون کلید سوالات منتشر خواهد شد و نتایج آزمون نیز اوایل تابستان سال آینده اعلام می شود.

مسئول حفاظت آزمون حراست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفتگو با وب دا اظهار کرد: آزمون پذیرش دستیاری از آزمون های با اهمیت وزارت بهداشت محسوب می شود و به همین منظور نیازمند تدابیر و برنامه ریزی مناسب برای هر چه بهتر برگزار شدن آن دارد.

مرادی با بیان اینکه  در این آزمون همانند دیگر آزمون ها استفاده از هر گونه ابزار الکترونیکی ممنوع است خاطر نشان کرد: در این آزمون 30 نفر از نیروهای حراست دانشگاه، کار حفاظت آزمون را بر عهده خواهند داشت.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image