آموزش


0132.jpg - 6.81 kBمدیر مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برنامه ریزی مختلفی برای آموزش از راه دور در رشته و مقاطع مختلف انجام شده است و تاکنون 569 محتوای آموزشی توسط این مرکز تولید شده است.

دکتر رضا اسدی در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه جلسات مختلفی با حضور معاونت آموزشی ومدیریت تحصیلات تکمیلی برگزار شده تا با توجه به شرایط گروه و وضعیت شهر از لحاظ شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم صورت پذیرد، عنوان کرد: گروه کارشناسی ارشد و phdبیشتر آموزشهای خود را به صورت حضوری دریافت خواهند کرد و دانشجویان خوابگاهی به دلیل وجودخطر در زندگی خوابگاهی از حیث ابتلا به کرونا، آموزش های خود را به شکل ترکیبی (آنلاین و حضوری) دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای مقاطع بالینی نیز محتوای آموزشی در استودیوهای این مرکز و یا توسط اساتید آماده شده که در سامانه آموزش مجازی  در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، گفت: دانشجویان پزشکی مقاطع بالینی، کارورزی، دستیاری، فوق تخصصی می توانند از محتوای آموزشی ارائه شده در وبینارها توسط اساتید خود، بهره مند شوند.

وی  با اشاره به اینکه دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی مقاطع پایین تر، آموزش مجازی دریافت خواهند کرد، عنوان کرد: محتوای آموزشی در استودیوهای مرکز و یا توسط خود اساتید براساس آموزش‌های داده شده، تهیه می شود و به صورت محتوای چندرسانه ای در سامانه  آموزش مجازی دانشگاه بارگذاری می شود.

دکتر اسدی با بیان اینکه براساس اطلاعات رایابان، رتبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه آموزش مجازی بین سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور بسیار بالاست، ادامه داد: در حال حاضر روزانه  15 تا20 کلاس وبینار به صورت ویدئوکنفرانس در مقاطع بالینی برگزار می شود و آزمونهای نیمسال تحصیلی گذشته نیز بیشتر  به صورت الکترونیکی برگزار شد وتعدادی از دانشجویان  با حضور در مراکز آزمون الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آزمون شرکت کردند.

وی عنوان کرد: تاکنون 569 محتوا  ، 3250 وبینار توسط مرکز تخصصی آموزش الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده است.

 


0075.jpg - 28.84 kBمعاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای، جزییات برگزاری آزمون‌ های جامع علوم پایه و پیش ‌کارورزی را اعلام کرد.

به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه هیچ تصمیم جدیدی در خصوص آزمون‌ های مذکور گرفته نشده و در حال حاضر امکان تغییر در زمان برگزاری این آزمون‌ ها با توجه به فرایند سخت و پیچیده آن وجود ندارد، کلیه آزمون‌ ها در زمان اعلام شده قبلی برگزار خواهند شد.

از دانشجویان می ‌خواهیم به شایعات بی‌ اساس پخش شده در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از طریق کانال ‌های رسمی دنبال کنند. البته با توجه به شرایط موجود به واسطه شیوع کرونا، از دست ‌اندرکاران برگزاری این آزمون‌ ها خواسته شده تا حداکثر تسهیل در این آزمون ها با ملاحظه ضریب دشواری سوالات و ساده تر کردن آن‌ها به عمل آید تا همه دانشجویان بتوانند بدون دغدغه در آزمون شرکت کرده و نتیجه مطلوب را بگیرند.

همچنین، برای اطمینان از حفظ سلامتی دانشجویان عزیز، از مراکز برگزاری آزمون خواسته شده ‌است تا با رعایت کامل و دقیق و سخت ‌گیرانه پروتکل‌ های بهداشتی، شرایط برگزاری این آزمون ها را به صورت کاملا ایمن فراهم کنند تا با رعایت همزمان دستورالعمل های خود مراقبتی توسط دانشجویان ، شاهد برگزاری موفق و ایمن این آزمون ها باشیم.


download.jpg - 9.04 kBرییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این دانشکده توانسته از نیروهای نخبه کشوری به خوبی بهره بگیرد به گونه ای که 9 تن از دانشمندان یک درصد برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، اعضای هیات علمی این دانشکده هستند.

دکتر بیژن ملائکه در گفتگو با وب دا، ضمن تبریک فرا رسیدن روز داروساز با اشاره به اینکه دانشکده دارو سازی در بحران کرونا به یاری تیم درمان و مردم شتافتند، گفت: با توجه به کمبود مواد ضد عفونی کننده در ابتدای شیوع ویروس کرونا، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان این دانشکده در حرکتی جهادی اقدام  به تولید مواد ضد عفونی کننده بر اساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت نمودند که این امر نقش موثری در رفع نیاز مردم داشت.

وی با بیان اینکه مراکز بهداشت، بیمارستان ها، دانشکده ها ، بانک ها و برخی از سازمان های دولتی از مواد ضدعفونی کننده ساخت دانشکده دارو سازی بهره مند شدند، عنوان کرد: این حرکت جهادی به مدت یک ماه از اوایل اسفند تا اواخر اسفند ادامه داشت و زمانی که مشکل  در بازار استان از بین رفت، ساخت مواد ضدعفونی در دانشکده داروسازی نیز متوقف شد.

رییس دانشکده داروسازی مشهد با اشاره به اینکه حضور اساتید و دانشجویان دانشکده داروسازی در روند تولید مواد ضدعفونی کننده باعث شد کمبود مقطعی این مواد حیاتی مرتفع شود ، اظهار کرد: ساخت مواد ضدعفونی کننده یک حرکت خود جوش بود که مشابه آن در زمان جنگ تحمیلی و در پشت جبهه ها شاهد بودیم زیرا در زمان جنگ هم در جبهه مشکل کمبود فراورده های دارویی داشتیم و این مشکل به همت داروسازان و تیم درمان مرتفع می شد.

وی به سابقه فعالیت دانشکده داروسازی مشهد اشاره کرد و گفت:  این دانشکده سابقه 49 ساله دارد و در حال حاضر 700 دانشجو در این مرکز علمی مشغول تحصیل هستند و به طور متوسط در هر ترم تحصیلی 50 دانشجو پذیرش می شوند .

دکتر ملائکه با اشاره به اینکه علاوه بر تربیت دانشجویان عمومی داروسازی در 9 رشته تخصصی نیز 140 دانشجو در حوزه تحصیلات تکمیلی مشغول کسب علم هستند ، تصریح کرد: دانشکده داروسازی بهترین مکان برای انجام پژوهش است به نحوی که 9 نفر از دانشمندان یک درصد برتر جهان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشکده داروسازی است.

رئیس دانشکده داروسازی مشهد با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا اعضای هیات علمی این دانشکده تمرکز خود را بر روی تولید داروهای موثر در امر درمان بیماران کرونایی متمرکز نمودند تصریح کرد: در حال حاضر 3 تا 4 طرح پژوهشی که بیشتر آن در خصوص تاثیر فرآورده های گیاهی در درمان کروناست در این دانشکده در حال کارآزمایی بالینی است که پس از طی مراحل تحقیق و تایید وزارت بهداشت، نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با تاکید براینکه بهترین زمان برای استفاده از واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهر ماه است، گفت: تزریق واکسن آنفولانزا برای تمام افراد مبتلا به بیماری های مزمن همچون بیماران قلبی، دیابتی، زمینه ای  و افراد بالای 65 سال توصیه می شود .

دکتر ملائکه با تاکید بر اینکه با تزریق واکسن آنفلوانزا به طور قطع فرد را در برابر آنفلوانزا ایمن نمی کند و ممکن است که فرد به این بیماری مبتلا شود اما شدت آن کم باشد به تمام شهروندان توصیه کرد همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری مورد توجه قرار دهند.

 

 

 

 


هفته دولت مظهر تجلی تلاش‌ها و دستاوردهای خدمتگزاران ملت است/ دانشجوی پزشکی باید با مولفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت آشنا شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیامی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و تبریک هفته دولت و گرامیداشت نام و یاد شهیدان والامقام رجایی و باهنر ؛ هفته دولت را یادآور فداکاری‌های فرزندان پاک‌نهاد این سرزمین دانست.

متن پیام دکتر فریبرز ثمینی بدین شرح است؛

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سرمایه‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله پزشکی احیاءکننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهدای دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر هستند.

تاریخ ایران اسلامی همواره شاهد ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌های دلیرمردانی بوده که هدفشان خدمت به خلق و اعتلای انقلاب اسلامی بوده است.

بی‌شک همه ما باید با تأسی از ویژگی‌های والای اخلاقی و رفتاری شهدای والامقام، در راه تعالی میهن عزیزمان کوشیده و در راستای تحقق اهداف دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم و زمینه‌های رشد و پیشرفت روزافزون کشور را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های آموزش، سلامت، علم و دانش فراهم کنیم.

شهید رجایی معتقد بود كه معلمی یكی از حساس‌ترین شغل‌ها در جامعه است، به‌طوری كه اگر دبیران خوبی داشته باشیم، قطعاً دانش آموزان و دانشجویان خوبی تربیت می‌شوند كه آینده كشور در دست توانای آنها خواهد چرخید و طبق نگاه این شهید بزرگوار تخصص بدون‌تعهد عاملی برای شكست در جامعه بوده و فاقدارزش است.

همچنین شهید باهنر هم درباره رسالت مقام معلمی  معتقد بود که معلم مكتبی، فردی است كه به عنوان دبیر خوب تدریس کرده و نظم و انضباط را هم دقیق رعایت ‌می‌كند؛ معلم مکتبی در انجام وظایف خود كوتاهی نمی‌كند و برخوردش با دانش‌آموزان و دانشجویان متناسب با اخلاق اسلامی است.

همواره معتقدیم که دانشجوی پزشکی باید جامعه‌محور تربیت شده و با مولفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت آشنا شود و در حوزه آموزش علوم پزشکی فردی اثربخش در حوزه سلامت تربیت شود و از مهارت کافی در جهت ارائه خدمت مؤثر به مردم در حوزه‌های مختلف سلامت برخوردار باشد.

هفته دولت مظهر تجلی تلاش‌ها و دستاوردهای خدمتگزاران ملت در دولت بوده که نمادی از وحدت ملت و دولت است و این هفته یادآور نام و خاطر بزرگانی است که به‌حق عزت و سربلندی ایران عزیز مرهون آنان است.

اینجانب به نوبه خود ضمن گرامیداشت هشتم شهریور ماه، سالگرد شهادت شهدای والامقام، شهیدان رجایی و باهنر و یاران باوافایشان، هفته دولت و روزهای پزشک، داروساز و کارمند را خدمت همکاران عزیزم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تبریک و تهینت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان مؤفقیت روزافزون تمامی خادمان مردم در این دانشگاه را در راستای تحقق آرمان‌های رفیع انقلاب شکوهمند اسلامی مسئلت می‌نمایم.


نشست دبیران کارگروه های کلان منطقه 9 آمایشی با هدف هماهنگی در جهت اهداف کلی طرح تحول، اجرای برنامه عملیاتی و طرح برنامه های توسعه ای کارگروه های ویژه و مشترک با حضور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر ستاد طرح تحول و نوآوری در آموزش،رییس دبیرخانه ستاد تحول، دبیران ،کارشناسان کارگروه ها و نمایندگان دانشگاه‎های زیر مجموعه این کلان منطقه برگزار شد.

در این نشست دبیران کارگروه ها گزارشی از عملکرد و دستاوردهای یک سال گذشته، فعالیت های توسعه ای اولویت دار و مشکلات خاص کارگروه ها در مسیر تحقق اهداف ارائه دادند.

نیاز سنجی و علم سنجی برای راه اندازی رشته های تخصصی علوم تغذیه در کشور ، تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو براساس استانداردهای کشوری و وضعیت اعتبار سنجی دانشکده ها و گروه های آموزشی تغذیه کشور، تخصیص بودجه مشخص برای پروپوزال های تولید محصولات آموزشی و تامین مواد مصرفی برای طرح های تولید فناوری های آموزشی که باعث ایجاد انگیزه در مسیر خلق و تسریع تولید محصولات داخلی با هزینه های کمتر می شود، انجام ارزیابی اعتباربخشی درون کلان منطقه ای و همچنین تعمیم اعتباربخشی برنامه ای به هر یک از دانشکده ها و دانشگاه های کلان منطقه از جمله موضوعات و پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

دکتر ثمینی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش کلان منطقه9 در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت های ارزشمند کارگروه ها در راستای عملیاتی کردن اهداف طرح تحول و نوآوری، حمایت خود را جهت رفع موانع تحقق برنامه های توسعه ای کارگروه ها اعلام داشته و اظهار امیدواری کرد با اجرای مطلوب طرح تحول آموزش و تقویت هماهنگی های منطقه ای، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کلان منطقه9 بتوانند به رشد، بالندگی و توسعه علمی بی نظیری در منطقه دست یابند.

گفتنی است در طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی هفت ماموریت ویژه (توسعه و تعالی علوم تغذیه، امنیت و سلامت غذایی، توسعه و تعالی علوم دندانپزشکی،توسعه و تعالی علوم اعصاب، طب تسکینی، هنر و سلامت، ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ‌ﻫﺎﯼ نوینﺁﻣﻮﺯﺷﯽ) و مأموریت‌های مشترک ( آینده نگری و مرجعیت علمی درآموزش پزشکی، حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم،آموزش پاسخگو وعدالت محور، توسعه راهبردی،هدفمندو ماموریت گرای برنامه های آموزش عالی سلامت، آمایش سرزمینی،ماموریت گرایی،تمرکز زدایی و ارتقای توانمندی دانشگاهها، اعتلای اخلاق حرفه ای، بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی،توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی، ارتقاء نظام ارزیابی وآزمون های علوم پزشکی، اعتباربخشی موسسات و بیمارستانهای آموزشی، توسعه و ارتقای زیرساختهای آموزش علوم پزشکی) به منطقه 9 آمایشی(خراسان بزرگ) واگذار شده است، که براي هر مأموریت، يک کارگروه متشکل از اعضاي  هيأت علمي، کارشناسان و رابطان دانشگاه‌های کلان‌منطقه، زير نظر دبيرخانه ستاد، ایجاد شده و مشغول فعالیت می‌باشند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان رییس و دبیر کلان منطقه 9 و دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند، خراسان شمالی، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور، اسفراین و تربت جام اعضای این کلان منطقه هستند.

0033.jpg - 61.00 kB

0034.jpg - 76.33 kB

0035.jpg - 89.53 kB

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image