آموزش


نهمین همایش یادگیری الکترونیکی وچهارمین جشنواره ملی سلامت و یادگیری در نظام های الکترونیکی ( سینا ) با قرائت بیانیه پایانی و معرفی و تقدیر از برگزیدگان به سرانجام رسید.

به گزارش وب دا:در مراسم اختتامیه این همایش دو روزه که در تالار دانشجو دانشگاه علوم پزشکی مشهد وبا حضور معاون آموزشی دانشگاه،رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت ،معاون فناوری اطلاعات وامورزیرساخت دانشگاه مجازی و مشاور رییس و مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه مجازی وجمعی از اعضای هیات علمی و شرکت کنندگان برگزار شد ضمن قرائت بیانیه پایانی ،14 اثر برگزیده هیات داوران در بخش جشنواره و2 اثر به انتخاب مردم معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

در این همایش از مجموع 501 عنوان مقاله رسیده 316 عنوان پذیرفته که در قالب پوستر و سخنرانی کوتاه ارایه شد و متن لاتین مقالات برگزیده در مجله یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درج خواهد شد، همچنین از مجموع 156 اثر جشنواره 63 اثر پذیرفته شدند که 14عنوان به شرح ذیل برگزیده شدند:

خانم میترا صادقی در قالب فیلم آموزشی باعنوان نارسایی قلب

خانم شهلا شهیدی و همکاران در قالب فیلم آموزشی با عنوان کلاس آمادگی زایمان

خانم ریحانه عاشورزاده در قالب انیمیشن باعنوان تاثیر آموزش مهارت تصمیم گیری برتکامل اخلاقی دانشجویان با.....

آقای حسن عیدی در قالب اینفوگرافی با عنوان وبا

آقای مهرداد یوسفی فرد در قالب پوستر باعنوان کنترل دخانیات

آقای دکتر علی صحراییان و همکاران در قالب نرم افزار با عنوان محتوای الکترونیکی نقش پزشک عمومی در اختلال وسواس جبری

خانم مینا آوری در قالب نرم افزار باعنوان اصول تجویز ومحاسبات داروهای حیاتی

آقای امیررضا منطقی نژاد در قالب وب سایت باعنوان آزمایشگاه مجازی انگل شناسی،قارچ شناسی و حشره شناسی

آقای دکتر مجیدرضا فرخی و همکاران در قالب وب سایت با عنوان اولین بانک نمونه های بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور

آقای آرش مدرسی  در قالب برنامه های تلفن همراه با عنوان سیمرغ؛شبکه اجتماعی پزشکان ایران

خانم افسانه مودب در قالب کتاب دیجیتالی باعنوان محتوای الکترونیکی تشخیص آزمایشگاهی باکتری ها

خانم لیلی مصلی نژاد وهمکاران در قالب بازی باعنوان بازی سازی درس بیماری های روانی

آقای مجید زارع بیدکی درقالب واقعیت مجازی(VR) باعنوان اولین چندرسانه ای های فارسی در حوزه آموزش علوم پایه پزشکی مبتنی برواقعیت مجازی برای یادگیری مفاهیم میکروب شناسی

آقای علی دلبری در قالب مولاژ با عنوان مولاژ آناتومی خود آموز

اثر برگزیده مردمی آقای دکتراحمد قدمی وهمکاران  در قالب لاگ بوک(ابزار ارزیابی بالینی)  با عنوان آموزش نامه الکترونیک دانشجویان کارشناسی اتاق عمل

اثربرگزیده مردمی ناهید شریف زاده وهمکاران در قالب بازی با عنوان  ICD بازی جدی آموزشی آشنایی با فصل های کتاب کدگذاری

قابل ذکر است در حاشیه این همایش دوروزه 9 کارگاه آموزشی با عناوین(روز اول) : آشنایی با اصول طراحی آزمون های الکترونیک در ارزیابی قدرت استنتاج بالینی فراگیران علوم پزشکی ،آموزش مقدماتی ویرایش فیلم  ،تولید محتوای الکترونیکی با استفاده از Adobe captivate cc 2017 ،آشنایی با نرم افزار Camtasia studio و در روز دوم همایش کارگاههای آشنایی با کاربردهای واقعیت مجازی تعاملی در علوم پزشکی (به  همراه کار عملی با فناوری مذکور) ،بازی سازی در آموزش علوم پزشکی ، طراحی بازی حافظه در ارائه خدمات مشاوره از راه دور ( دورا مشاوره ) ،میکرو یادگیری و استفاده از ابزارهای الکترونیک آموزش همزمان(کلاس مجازی) برگزار شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ توسعه و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط با آن را یکی از ماموریت های ویژه و مهم این دانشگاه در برنامه تحول و نوآوری آموزش پزشکی عنوان کرد.

دکتر اعتضاد رضوی در مراسم تکریم ومعارفه دبیرکارگروه ماموریت ویژه توسعه و تعالی دندانپزشکی کلان منطقه 9 که با حضور  جمعی از استادان و مدیران گروه های آموزشی دانشکده دندانپزشکی در محل اتاق شورای آن دانشکده برگزار شد اظهار داشت: باتوجه به واگذاری این کارگروه به منطقه 9 آمایشی فرصت بی بدیلی بدست آمده تا دانشکده دندانپزشکی بتواند درجهت کسب مرجعیت علمی -که همان حرکت بر لبه های دانش وعلوم جدید و نوین است- گام بردارد و جایگاه ملی و جهانی خود را ارتقاء دهد.

معاون آموزشی دانشگاه کسب اعتبار بین المللی بر طبق سند 1404 و سند آمایش جغرافیایی آموزش عالی سلامت را از اهداف دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد و افزود: هم اکنون نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد این مجوز را دارد که تا 30 درصد ظرفیت موجود دانشجوی بین الملل داشته باشد.

دکتراعتضادرضوی موضوع بازنگری کوریکولوم ها و سلامت محوری به جای درمان محوری را از سیاست های کارگروه تعالی دندانپزشکی دانست.

گفتنی است در این مراسم خانم دکتر قدوسی دبیرسابق کارگروه توسعه وتعالی دندانپزشکی از حمایت های بی دریغ مسولین دانشکده و دانشگاه و اعضای کارگروه تشکر و قدردانی کرد و افزود: هدف همه ما خدمت به مردم ایران است و انشالله بتوانیم قدمی در این راه برداریم و هرکاری که توسط بنده انجام گرفته وظیفه خود می دانستم و همیشه بدهکار مردم و مملکتم هستم.

دکتر مجیداکبری دبیر جدید کارگروه توسعه و تعالی دندانپزشکی نیز درادامه ضمن ارایه توضیحاتی در رابطه با برنامه های آتی خود گفت : تنها رشته ای که ماموریت ویژه برای آن در نظر گرفته شده است رشته دندانپزشکی است که  تاثیرگذاری ، سابقه و پیشینه ی ارزشمند دانشکده دندانپزشکی مشهد و اساتید ارزشمند آن، در سطح کشور موجب شده است که ماموریت ویژه توسعه وتعالی دندانپزشکی را به این دانشکده محول کنند.

در پایاین جلسه ضمن تقدیر از زحمات خانم دکتر جمیله قدوسی ، دکترمجید اکبری دانشیار و عضو هیات علمی دانشکده دندان پزشکی  به عنوان دبیر کارگروه ماموریت ویژه توسعه و تعالی دندانپزشکی وعلوم مرتبط در کلان منطقه9 آمایشی منصوب شد.


مسئول ارتقای کیفیت آزمونهای دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ایجاد بانک سوالات آزمون های علوم پزشکی خبر داد و اظهار داشت: در این راستا کمپین هایی به منظور دریافت نظرات اعضای هیات علمی در مناطق آمایشی کشور راه اندازی شده است.

دکتر شهرام شایان در همایش و کارگاه آموزشی طراحی و ایجاد بانک سوالات آزمون های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در کلان منطقه 9 کشور در مشهد خاطر نشان کرد: بر این اساس سوالات آزمون های مهم کشوری همچون دستیارتخصصی، ارتقاء گواهینامه، دانش نامه تخصصی با استفاده از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور جمع آوری و پس از بررسی در بانک سوالات قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون کمپین هایی در دانشگاه علوم پزشکی  تهران، اصفهان، اهواز و مشهد تشکیل شده است و به زودی در دانشگاه های علوم پزشکی گیلان و شیراز نیز برگزار خواهد شد.

مسئول ارتقای کیفیت آزمونهای دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در این کمپین ها سوالات اعضای هیات علمی در آزمون های کشوری جمع آوری و در بانک سوالات نگهداری می شود تصریح کرد: اجرای این برنامه گام موثری در توسعه کمی و کیفی سوالات امتحانات خواهد شد.

دکتر شایان با بیان اینکه بر اساس چشم انداز 5 ساله برگزاری آزمون های ملی و دانشگاهی باید در نهایت دقت، صحت، سهولت و امنیت برگزار شود افزود: با اقدامات انجام شده در حال حاضر به 95 درصد اهداف تعیین شده دست یافته ایم.

مشارکت گروه های آموزشی منطقه آمایشی 9 در تهیه بانک سوالات

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار داشت: حوزه آموزش علوم پزشکی کشور به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی حوزه سلامت مسئولیت پاسخگویی به نیازهای جامعه را در این حوزه بر عهده دارد و لازم است آزمون های علوم پزشکی نیز متناسب با این نیازها طراحی شود.

دکتر اعتضاد رضوی با بیان اینکه بر اساس این برنامه قرار است 50 درصد از سوالات هر رشته بالینی از بانک سوالات اخذ شود تصریح کرد: با راه اندازی این بانک می توان برای تمام آزمون های ارتقاء از منابع آن استفاده کرد.

وی  خاطر نشان کرد: به همین منظور از 11 الی 13 بهمن ماه  اعضای هیات علمی گروه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی مشهد سوالات طراحی شده را در بانک سوالات درج می نمایند.

وی گفت: به همین منظور 23 سایت در مرکز آزمون اداره کل آموزشی در نظر گرفته شده است تا اعضای هیات علمی بتوانند به سهولت در این برنامه مشارکت داشته باشند.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فناوری های آموزشی ششمین ماموریت ویژه کلان منطقه 9 آمایشی خواهد شد.

به گزارش وب دا ، دکتر اعتضاد رضوی درمراسم تکریم و معارفه دبیرکارگروه توسعه وتعالی دندانپزشکی با ارایه توضیحاتی درباره ی بسته های طرح تحول سلامت گفت:در طرح تحول سلامت 50 ماموریت ویژه در سطح کشور تعریف شده است که می تواند برای تصمیم گیری در سطوح و بخش های مختلف مربوط به کوریکولوم های آموزشی ، اساتید و تربیت نیروی انسانی به عنوان یاری دهنده وزارت بهداشت باشد.

وی با اشاره به طرح تحول آموزش و آمایش سرزمینی و تآثیرگذاری آن در تمام بخشها گفت : ستاد تحول و نوآوری آموزش وآمایش سرزمین ستادی است که در تمام دانشگاه ها و کلان مناطق کشورشکل گرفته تا ماموریت های ویژه و عمومی واگذارشده را پیگیری و اجرا نماید.

 در این راستا دبیرخانه کلان منطقه 9 آمایشی علاوه بر 5 ماموریت ویژه ای که دارد بدلیل وجود پتانسیل های لازم در منطقه از جمله: فعالیت گسترده دانشگاه ها و دانشکده های منطقه در حوزه مجازي سازي و امكان مشاركت مناسب در پروژه هاي مرتبط با فناوريهاي آموزشي ، وجود قطب تكنولوژي آموزشي كشور در دانشگاه علوم پزشكي مشهد و رشته كارشناسي ارشد تكنولوژي آموزشي ، حضور همكاران صاحب نظر و فعال در دانشگاههای منطقه و امکان تجميع توان این نيروها در قالب پروژه هاي مشترك در حوزه تکنولوژی آموزشی و تصویب و تأسیس مرکز فناوری های آموزشی، مهارتهای بالینی و جراحی در فضایی گسترده و مناسب در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد؛ پیشنهاد واگذاری ششمین ماموریت ویژه با عنوان "فناوری های آموزشی" را به وزارت بهداشت ارایه کرده و توانسته است موافقت اولیه آن را کسب کند.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در دانشکده داروسازی این دانشگاه ضمن بررسی تشکیلات و چارت هیات علمی از آزمایشگاه های در حال ساخت این دانشکده بازدید نمود.

به گزارش وب دا ، دکتراعتضاد رضوی در این بازدید با رئیس و معاون آموزشی دانشکده داروسازی دیدار و نظم و انضباط حاکم بر فعالیت های دانشکده را مطلوب دانست،همچنین با بررسی وضعیت پست ها و چارت تشکیلاتی هیات علمی از نزدیک در جریان روند ساخت و تجهیز آزمایشگاه های دانشکده داروسازی قرار گرفت.

در طی این دیدار معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این دوره بازنگری تشکیلات، چارت سازمانی و پست های هیات علمی دانشکده ها دقیقا براساس فعالیت آموزشی و تعداد دانشجویان و بطور کلی مشخص کردن بار آموزشی هر گروه از اولویت های اساسی است.

وی افزود: دیدگاه و سیاست کلی معاونت آموزشی در این دوره افزایش همکاری بین بخشی و هم افزایی گروه های آموزشی و جلوگیری از جدا سازی و کوچک سازی آنهاست که اجرای این مهم از پراکندگی نیروهای علمی و تجهیزات تخصصی جلوگیری می کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین با تاکید بر مدیریت صحیح منابع خاطر نشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی منابع و سرمایه های مادی و معنوی خوبی داریم، که باید با مدیریت صحیح و چینش دقیق و براساس نیاز واقعی نیروهای علمی ، بهره وری سازمانی را ارتقاء دهیم و در جهت منافع مردم و خدمت رسانی به جامعه و دانشگاه گام برداریم.

گفتنی است دکتر اعتضاد رضوی معاون آموزشی دانشگاه در این بازدید با مشاهده وضعیت ساخت و تجهیز آزمایشگاه های دانشکده دستورات لازم جهت پیگیری و تسریع این روند را صادر کرد.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image