آموزش


همزمان با هفته دولت سه آزمایشگاه آموزشی و پژوهشی در مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر  با حضور فرماندار و مسئولین این شهرستان افتتاح گردید.

به گزارش وب دا،  مدیرشبکه بهداشت و درمان و رییس مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر در مراسم افتتاح این سه طرح آموزشی گفت: در این سه آزمایشگاه  که برای اجرای آن بالغ بر سیصد میلیون ریال هزینه  شده، ظرفیت آموزش 45 دانشجو در هر جلسه فراهم شده است. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر افزود:این آزمایشگاه ها برای برگزاری کلاسهای آموزش عملی میکروب شناسی، قارچ شناسی، انگل شناسی، بیوشیمی، ایمونولوژی، سرولوژی ، آسیب شناسی، خون شناسی و بانک خون، پیش بینی  شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر افزود: با راه اندازی  این آزمایشگاه ها زمینه انجام طرح های پژوهشی در مجتمع آموزش عالی سلامت در زمینه های درمانی، عفونت های دهان و دندان و.... فراهم شده است.

وی افزود: در این آزمایشگاه ها کنفرانس های ادواری، کلاس های آموزشی کارشناسان علوم آزمایشگاهی و  پرستاران  منطقه به شکل عملی  برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با انجام پایان نامه های دانشجویی، انجام  پروژه های تحقیقاتی مشترک با سایر دانشکده ها و سایر سازمان ها در این ازمایشگاه ها، شاهد درج مقالات علمی در پایگاههای و مجلات معتبر با نام این مجتمع درآینده نزدیک باشیم.

دکتر یزدانی خاطر نشان کرد: در سال جاری شاهد حضور دکتر محسن عارف نژاد و دکتر پرستو تاج زاده به عنوان اعضای هیات علمی در این مجتمع بوده ایم.

وی افزود: تیم دانش آموزی  ناحیه دو مشهد تحت سرپرستی اعضای هیات علمی این مجتمع، توانست  در جشنواره نوجوان خوارزمی سال 96  در رشته پژوهش رتبه اول کشوری را کسب نماید.

 

 


دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پنجمین دوره از میان دانشجویان پزشکی برای دوره MD-Ph.D در دوره دکتری ۱۲ رشته علوم پایه پزشکی دانشجو می پذیرد.

به گزارش وب دا،  دوره MD-Ph.D دوره ای است که دانشجویان رشته پزشکی در صورت واجد شرایط بودن می توانند در دکتری تخصصی علوم پایه ادامه تحصیل دهند و با تحصیل همزمان دو مدرک بالینی و علوم پایه دریافت کنند.

دانشکده پزشکی مشهد در اجرای آئین نامه آموزشی دوره MD-Ph.D مصوب چهل و دومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی برای پنجمین دوره از بین واجدین شرایط اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

واجدین شرایط از بین دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که مقطع کارآموزی را گذرانده اند و دارای شرایط لازم باشند انتخاب خواهند شد.

کسب معدل بالاتر از ۱۶ در مقطع علوم پایه، با کسب حداقل ۸۰ درصد از نمره میانگین نمرات ۵ درصد اول دانشگاه در آزمون جامع علوم پایه، کسب معدل بالاتر از ۱۶ در مقاطع پاتوفیزیولوژی و کاراموزی با کسب حداقل ۸۰ درصد از نمره میانگین نمرات ۵ درصد اول دانشگاه در آزمون جامع پیش کارورزی،کسب معدل کل بالاتر از ۱۵ در مقاطع علوم پایه، پاتوفیزیولوژی و کارآموزی، نداشتن مشکلات آموزشی اعم از مردودی در دروس و مشروطی و ارائه درخواست دانشجو واجد شرایط برای ورود به دوره از جمله شرایط پذیرش در این دوره است.

واجدین شرایط باید مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تا شروع دوره (مهر ماه ۹۶) کارورزی حداقل چهاربخش ماژور (داخلی، جراحی، کودکان و زنان و زایمان) را گذرانده باشند.

انفورماتیک پزشکی، فیزیک پزشکی، باکتری شناسی پزشکی، علوم تغذیه، پزشکی مولکولی، زیست فناوری پزشکی، علوم تشریحی، ایمنی شناسی پزشکی، فارماکولوژی، فیزیولوژی، ژنتیک پزشکی و بیوشیمی بالینی از جمله رشته هایی است که ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره MD-Ph.D را برای هر رشته یک نفر دارند.

مهلت ثبت نام برای دانشجویان از چهارم تا نهم شهریورماه است و متقاضیان می توانند برای نام نویسی به اداره آموزش (واحد پزشکی عمومی) دانشکده پزشکی واقع در میدان آزادی پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، داوطلبان واجد شرایط به مرحله مصاحبه علمی- تخصصی معرفی می شوند. ملاک پذیرش نهایی براساس ۸۰ درصد معدل کل و ۲۰ درصد نمره مصاحبه بوده و اولویت با رتبه های برتر خواهد بود.


در اجرای آئین نامه آموزشی دوره MD-Ph.D مصوب چهل و دومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ، دانشکده پزشکی مشهد برای پنجمین دوره از بین واجدین شرایط اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

به گزارش وب دا، واجدین شرایط از بین دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که مقطع کارآموزی را گذرانده اند و دارای شرایط لازم باشند انتخاب خواهند شد.

کسب معدل بالاتر از 16 در مقطع علوم پایه، با کسب حداقل 80% از نمره میانگین نمرات 5% اول دانشگاه در آزمون جامع علوم پایه ،کسب معدل بالاتر از 16 در مقاطع پاتوفیزیولوژی و کاراموزی با کسب حداقل 80% از نمره میانگین نمرات 5%  اول دانشگاه در آزمون جامع پیش کارورزی،کسب معدل کل بالاتر از 15 در مقاطع علوم پایه، پاتوفیزیولوژی و کارآموزی،نداشتن مشکلات آموزشی اعم از مردودی در دروس و مشروطی و ارائه درخواست دانشجو واجد شرایط برای ورود به دوره از جمله شرایط پذیرش در این دوره اعلام شده است.

می بایست مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تا شروع دوره (مهر ماه 96) کارورزی حداقل چهاربخش ماژور (داخلی، جراحی، کودکان و زنان و زایمان) را گذرانده باشند.

انفورماتیک پزشکی ،فیزیک پزشکی ،باکتری شناسی پزشکی ،علوم تغذیه ،پزشکی مولکولی ،زیست فناوری پزشکی،علوم تشریحی،ایمنی شناسی پزشکی،فارماکولوژی ،فیزیولوژی،ژنتیک پزشکی و بیوشیمی بالینی از جمله رشته هایی است که پذیرش دانشجوی دوره MD-Ph.D را برای هر رشته یک نفر دارند.

مهلت نام نویسی از روز شنبه چهارم شهریور آغاز و تا نهم ادامه خواهد داشت. متقاضیان می توانند برای نام نویسی به  اداره آموزش (واحد پزشکی عمومی) دانشکده پزشکی واقع در میدان آزادی پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، داوطلبین واجد شرایط به مرحله مصاحبه علمی- تخصصی معرفی می گردند. ملاک پذیرش نهایی براساس 80% معدل کل و 20% نمره مصاحبه بوده و اولویت با رتبه های برتر خواهد بود. 


کارگاه آموزشی هنر درمانی باحضور دانشیار و مدیر مرکز مطالعات هنردرمانی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزارشد.

به گزارش وب دا؛ این کارگاه به همت کارگروه ماموریت ویژه هنر وسلامت کلان منطقه 9 آمایش کشوری در جهت آشنایی با مفاهیم روان شناختی هنر درمانی و کاربرد آن در حوزه های بالینی با تدریس دکتر علی زاده محمدی دانشیاردانشگاه شهید بهشتی در سالن شورای ساختمان قرشی برگزار شد.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در این کارگاه ،هنردرمانی را استفاده هنر و تولیدات هنری در افزایش آگاهی، تشویق رشد عاطفی و افزایش ارتباط با دیگران تعریف کرد وافزود: با کاربرد هنر میتوان مشکلات روانی و اجتماعی جوامع را برطرف کرد، از این رو برگزاری این قبیل کارگاه ها می تواند گامی مؤثر در جهت کاربرد هنر در ارتقاء سلامت جامعه و فراهم آوردن بهداشت روانی افراد باشد.

وی افزود؛ رویکرد های متفاوتی رویکرد هنر درمانی روان تحلیل گری رویکرد هنر درمانی شناختی _ رفتاری،در زمینه هنر درمانی وجود دارد که در رویکرد هنر درمانی روان تحلیل گری: رویا تصاویر امیال پذیرفته نشده و سرکوب شده ای است که تغییر شکل پیدا کرده اند. هنر جانشین رویا ها و ابزاری برای پیگیری انگیزه های ناهشیار است. هنر ابزاری برای والایش و جبران مکانیسم های دفاعی و ابزاری برای تخلیه و تغییر هیجان و وسیله ای برای توسعه خودآگاهی است.

دکتر علیزاده محمدی خاطر نشان کرد: در رویکرد هنر درمانی شناختی _ رفتاری هنر درمانگران عمدتا بر تجربه های هیجانی متمرکزند و این پنداشت که شناخت درمانی تنها بر فرآیندهای فکری متمرکز است ،علت عمده دورماندن توجه هنر درمانگران از این رویکرد بوده است. در این رویکرد احساس افراد با شیوه تعبیر و تفکر آنها درباره یک موقعیت مرتبط است. پس برای تغییر دادن افکار، احساسات و رفتارهای ناکارآمد بهتر است از فنون شناختی _ هیجانی و رفتاری آن هم به صورت تعاملی و همزمان استفاده گردد.

وی در پاسخ به این سوال که هنردرمانی چیست وتوسط چه کسی مطرح شد؟ اظهار داشت: هنر فکر کردن با کمک تصاویر و خیال پردازی و ایده سازی پیرامون خودمان است. این فرایند خصوصاً در هنرهایی مثل ادبیات و هنرهای تجسمی مفهوم زیادی پیدا می کند، به همین خاطر هنر می تواند از واقعیات زندگی و ایده های ذهنی بیانی نمادین به وجود آورد و در احساسات و افکار تأثیرگذارد. هنر درمانی بیانگر شیوه های استفاده از نمادها و فعالیت های هنری برای ایجاد احساسات مثبت و مهارت ذهنی برای سازگاری و مقابله ی بهتر با مشکلات است.


مسئول قطب تکنولوژی آموزشیکلان منطقه 9 گفت: کوریکولوم دندانپزشکی اکنون در مرحله اي است كه باید محصولات درس نامه ها، محصولات طبقه بندي و مركزي تدوين و برنامه در اختيار اساتيد قرار داده شود و از این لحظه برنامه بازبيني بعدي کوریکولوم كليد بخورد.

به گزارش وب دا؛ دکتر مجید اکبری ، به بازبيني سريع و كلي با نگاه مشخص به مشكلات اشاره كرد و گفت: در کوریکولوم قبل با توجه به گسترش تعداد دانشكده هاي دندان پزشكي و ایجاد تغييرات مبتني بر استراتژي هاي نوين آموزشي، از نظر عرف اجرايي؛ امكان توانمندي هاي اجرا به صورت يكسان وجود نداشت.

وي ادامه داد: سياست هاي راهبردي در کوریکولوم جديد به دنبال تغییرات بنیادی نبوده است؛ زيرا اين تغييرات بايد مبتني بر شواهد باشد که کار و زمان زیادی را می طلبید.

مسئول قطب تکنولوژی آموزشی کلان منطقه 9 ابراز داشت: بر این اساس بنا شد با يك اصلاح كاربردي كار کوریکولوم انجام، حداكثر بهره بري در اين راستا صورت و در نهایت در يك زمان بندي يك ساله به سرانجام برسد.

دکتر اکبری تاكيد كرد: تلاش شد تا در فرآيند اجرا شده از نظر ديگر صاحب نظران استفاده و كليه اساتيد را در اجرا و در برنامه ريزي وارد كنيم.

دکتر اکبری گفت: با كمك و حمايت هاي وزارت بهداشت، اساتيد و روساي دانشكده های دندانپرشكي مشکل رشته دكتري دندانپزشکی برطرف و تلاش شد تا در برخي دروس که اساتید مشخصي ندارند؛ اصلاح گروه صورت گیرد.

وي به آموزش مجازي اشاره كرد و گفت: باید آموزش مجازی را با توجه به سياست وزارت بهداشت گسترش داده و اساتيدی كه با شيوه هاي نوين آموزشي حاضر به همكاري هستند را همراه خود كنيم.

مسئول قطب تکنولوژی آموزشی کلان منطقه 9، خاطر نشان کرد: باید اين برنامه آغازي باشد براي يك كميته برنامه ريزي درسي؛ به این معنا که دائما نظارت، ارزشيابي و بازخورد از کوریکولوم جدید گرفته شود.

دکتر اکبری تصریح کرد: در این راستا تلاش شد تا مناسب ترين فرد كه بتواند بيشترين زمان را به اين موضوع اختصاص داده و بيشترين آگاهي را در اين زمينه در سطح دانشگاه داشته باشند؛ به عنوان رابط دانشكده و عضو كميته کوریکولوم كشوري معرفی شود.

وي ادامه داد: اكثر دانشكده ها در اين راستا وارد عمل شدند، برنامه نيازسنجي و احصا مشكلات انجام و در ادامه سايتي جهت انعکاس اتفاقات در سطح گروه هاي دانشكده تدوین شد؛ که پيشنهادات در این سایت ارسال و پس از دسته بندي در كميسيون راهبردي قرار داده می شود.

مسئول قطب تکنولوژی آموزشی کلان منطقه 9، افزود: به عنوان يك انجام دهنده فرايند از پيشنهادات و مشاوره انجمن ها، مسئولين اجرايي و روساي دانشكده ها استفاده و مطالبي را به صورت دسته بندي در اختيار دبيران قرار داده ايم.

دکتر اکبری تصريح كرد: کوریکولوم در مرحله اي است كه باید محصولات درس نامه ها، محصولات طبقه بندي و مركزي تدوين و برنامه در اختيار اساتيد قرار داده شود.

وي تايید كرد:  به دنبال اين هستيم كه از همين لحظه برنامه بازبيني بعدي کوریکولوم كليد بخورد؛ زيرا ما امكان اين را نداريم با پيش بيني اوليه همه مشكلات را حل کرده و حتما بايد با بازبيني کوریکولوم ايرادات بعدي را رفع كنيم.

مسئول قطب تکنولوژی آموزشی کلان منطقه 9، تصريح كرد: باید در این راستا برنامه ها را به صورت مدرن بومي تدوين كنيم تا نزديك ترين حالت را به برنامه استاندارد و عملي ترين حالت را جهت اجرايي شدن در سطح كشور داشته باشد.

 

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image