آموزش


دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستیار دوره تکمیلی  (فلوشیپ) ارتودنسی شکاف لب و کام می پذیرد.

به گزارش وب دا، مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: آخرین مهلت نام نویسی 17 تیر ماه است وتاریخ امتحان کتبی و شفاهی این رشته هشتم شهریور خواهد بود.

حسن قوامی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام مدیر گروه ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد این دوره حداقل 12 ماهه و حداکثر 18 ماهه خواهد بود و اعضا هیات علمی متخصص ارتودنسی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اولویت پذیرش قرار دارند.

در همین راستا مدیر گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت:  پس از پیگیری های مستمر معاونت آموزشی دانشگاه، ریاست و معاونت آموزشی دانشکده دندانپزشکی و به منظور تربیت نیروی متخصص و گسترش خدمات به بیماران شکاف کام و لب، وزارت بهداشت با راه اندازی فلوشیپ مذکور و پذیرش یک دانشجو از مهر ماه امسال موافقت نمود.

دکتر آرزو جهان بین؛ با اشاره به اینکه شکاف کام و لب یکی از ناهنجاری های مادرزادی شایع به شمار می رود خاطر نشان کرد: به دلیل ماهیت پیچیده این ناهنجاری، بیماران مبتلا نیاز به درمان های متعدد ارتودنسی و جراحی از سنین نوزادی تا بزرگسالی دارند.

استاد گروه ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوران دستیاری فرصت کافی برای آموزش کامل روش های درمانی بیماران خاص وجود ندارد، دانش آموختگان این رشته پس از فراغت از تحصیل از درمان این دسته از بیماران واهمه دارند.

دکتر آرزو جهان بین تصریح کرد: نبود مرکزی واحد برای پذیرش و درمان بیماران  و از سوی دیگر نبود آموزش کافی متخصصان در دانشگاه ها موجب سردرگمی و بلاتکلیفی بیماران شده و به همین دلیل گاهی اوقات،درمان برای بیماران در زمان خاص خود انجام نمی شود و این مساله سبب پیچیده شدن معالجه این بیماران می گردد.

مدیر گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بزرگترین مرکز درمانی شرق و شمال شرق کشور به شمار می رود و هر ساله بیماران بسیاری از شهرهای مختلف کشور و ساکنین کشورهای همسایه برای درمان به کلینیک ها و مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه می کنند، 
راه اندازی فلوشیپ ارتودنسی شکاف کام و لب در دانشکده دندانپزشکی مشهد که قدمتی 30 ساله در این زمینه دارد و تربیت متخصصین ارتودنسی مجرب در زمینه درمان بیماران مبتلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر جهان بین با تاکید بر اینکه این نخستین دوره فلوشیپ ارتودنسی شکاف کام و لب در کشور است که در دانشکده دندانپزشکی راه اندازی می شود ، اظهار امیدواری کرد: راه اندازی این رشته گام موثری در راستای تربیت نیروی متخصص و گسترش هر چه بیشتر خدمات به بیماران باشد. 

 


نخستین بار در کلان منطقه 9 آمایشی؛آزمون مرحله انفرادی نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی برگزار می شود.

به گزارش وب دا، با استعانت از الطاف الهی و در راستای واگذاری امر آزمون المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور به قطب های مجری آزمون، برای نخستین بار مرحله انفرادی نهمین دوره این المپیاد در کلان منطقه 9 آمایشی برگزار می شود.

این آزمون به همت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری دبیرخانه کلان منطقه 9 و واحد استعدادهای درخشان مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی با حضور بیش از 200 دانشجو از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه 9 آمایشی در روز جمعه 5 خرداد ماه جاری در دو نوبت صبح 13 – 9 و عصر 18 – 15 در دانشکده پزشکی مشهد برگزار می شود.

گفتنی است؛ این آزمون همزمان در نوزده مرکز امتحانی سراسر کشور و در 5 حیطه؛ استدلال بالینی، آموزش پزشکی، فلسفه پزشکی، تفکر علمی در علوم پایه و مدیریت نظام سلامت برگزار خواهد شد.


برترین فرآیندها و نوآوری های آموزشی کلان منطقه 9 در اختتامیه جشنواره استاد شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی و تقدیر می شوند.

 به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمعه 22 اردیبهشت ماه از ساعت 20 الی 22.30 همزمان با روز ولادت امام زمان(عج) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در  تالار ابن سینا  برگزار می شود.

 

وی بزرگداشت شخصیت استاد شهید مطهری و مقام استاد ،ارتقای کیفی آموزش و تقویت باورهای آموزشی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و تصریح کرد: شعار امسال جشنواره « تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی؛ مبانی نظری و اقدامات عملی» است.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهدخاطر نشان کرد: طی فراخوان دهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری بیش از 70 فرآیند و نوآوری آموزشی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این جشنواره ارایه شد که 16 فرآیند از این میان برگزیده شده است همچنین 11 فرآیندبرتر از سایر دانشکده های منطقه 99 در این جشنواره معرفی و تقدیر می شوند.

 

وی تجلیل از اساتید ارتقا یافته، اساتید باز نشسته طی سال 95، اساتید نمونه آموزشی و گروه های آموزشی که بهترین وب سایت را دارند و یادبود اساتیددرگذشته را از برنامه های مراسم اختتامیه جشنواره عنوان کرد.

 

دکتر اعتضاد رضوی مدیرمرکزمطالعات وتوسعه آموزش پزشکی و دبیر علمی جشنواره شهید مطهری نیز ،این رویداد را زمینه ساز شناسایی فرایندهای مطلوب دانشگاهی در حوزه آموزش و ایجاد فضای مناسب علمی جهت حضور اساتید در عرصه تولید علم و دانش دانست.

 

وی حیطه های جشنواره امسال را تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی،یاددهی و یادگیری،مدیریت ورهبری آموزشی،یادگیری الکترونیکی،ارزشیابی آموزشی(دانشجو،هیات علمی وبرنامه) و طراحی وتولید محصولات آموزشی عنوان کرد و افزود؛ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جشنواره کشوری شهید مطهری در حیطه مدیریت ورهبری آموزشی و یاددهی و یادگیری مقام دوم را دربین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داده است.


معاونت آموزشی دانشگاه علوم پژشکی مشهد یکی از فعال ترین معاونت ها طی سال های اخیر بوده است؛ که توانسته با اجرایی کردن برنامه تحول نظام آموزشی طی دو سال اخیر موفقیت های خوبی را نصیب خود کند.

به گزارش وب دا، معاونت آموزشي در حوزه آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی دانشگاه های علوم پزشکی به شمار مي رود و عمدتا کلیه دانشگاه ها بر اساس امر آموزش شکل گرفته اند.

در اين ميان دانشگاه ها سه نسل را پشت سر گذاشته اند؛ نسل اول را دانشگاه های سنتی شکل می دهند؛ که امر آموزش را صرفا بر عهده داشته اند.

دانشگاه ها با ماموریت پژوهشی و کاربردی، نسل دوم دانشگاه ها را تحت عنوان آموزشی و پژوهشی ايجاد كرده اند و  دانشگاه های نسل سوم نیز از گذر آموزشی و پژوهشی عبور کرده و تحت عنوان دانشگاه های کارآفرین و مولد شناخته مي شوند.

این دانشگاه ها علاوه بر امر آموزش و پژوهش باید خلاقیت و استعدادهایی که در دانشگاه وجود دارد را با استفاده از فضاهای بیرون دانشگاه شکوفا و به تربیت نیروهای مولد و کار آفرین بپردازد.

كليه اين امور موجب مي شود تا حوزه آموزش وظیفه سنگینی را برعهده داشته و به نحوی اقدام کند؛ که در بستر آموزش؛ بستر پژوهش و در بستر پژوهش بسترکارآفرینی به شکل مورد نیاز ایجاد شود.

به همین منظور وب دا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص روند اقدامات و اجرای برنامه های نوین آموزشی در دانشگاه گفتگویی با دکتر محمد رضا دارابی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام داده است که در ذیل آمده است:

برنامه هاي آموزشی در گذشته صرفا به خواندن درس و دریافت مدرک مبتني بوده است و کوریکولوم  آموزشی نیز در دوره های گذشته به خصوص در دوره کارشناسی و پزشکی عمومی تغییر چشمگیری نداشته است.

اين در حالی است؛ که تغییرات محدودي در رشته های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد، پی اچ دی، تخصص، فوق تخصص و فلوشیپ ايجاد شده است.

در دولت تدبیر و امید؛ وزارت بهداشت یکی از پرکارترین و موثر ترین وزارت خانه ها بوده است؛ که در سطح ملی برنامه تحول سلامت را اجرایی و در درون وزارت بهداشت نیز به اجرای طرح هایی جهت ارتقای سیستم های درون وزارتی دست زده است.

از حدود دو سال قبل در مرحله چهارم برنامه تحول نظام سلامت؛ برنامه تحول و نوآوری در نظام آموزشی تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ شد.

بر اساس این طرح، سند مترقی آمایش سرزمیني در اوایل سال 94 تدوین و به تصويب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسيد.

بر اساس اين سند؛ کشور به 10 کلان منطقه آمایشی در بحث آموزش عالی وزارت بهداشت تقسیم و کلان منطقه 9 کشوری شامل خراسان رضوی، شمالی و جنوبی شد.

پس از تقسیم کلان مناطق و ابلاغ سند تحول و نوآوری در نظام آموزشی به دانشگاه ها؛ ماموریت هایی جهت استقرار  سند تحول و نوآوری در نظام آموزشی به دانشگاه ها واگذار شد؛ كه سهم كلان منطقه 9 كشوري 18 ماموریت مشترک و پنج ماموریت ویژه بوده است.

ماموريت ويژه مرکز تعالی و توسعه دندان پزشکی به دليل در اختيار داشتن بهترین دانشکده دندان پزشکی در ابعاد آموزشی، پژوهشی، نیروی انسانی و قدمت، يكي از ماموريت هايي است كه به كلان منطقه 9 كشوري واگذار شده است.

مرکز تعالی و توسعه علوم تغذیه با توجه به در اختيار داشتن اعضای هیات علمی خوب و علاقمند اين رشته در دانشگاه علوم پزشكي مشهد ماموريت ويژه ديگر اين كلان منطقه مي باشد.

علی رغم این که در طب و هنر فعالیت های خوبی در كشور انجام شده است؛ اما درك مساله حضور هنر در طب آن گونه که باید در جامعه به باور مندي نرسيده است.

بر اين اساس معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در تلاش است زمینه های هنر هفت گانه در طب را که به لحاظ روحی و روانی در درمان بیماری ها موثر است با اجراي ماموريت ويژه مرکز تعالی و توسعه طب هنر توسعه دهد.

مرکز تعالي و توسعه علوم اعصاب و نوروساینس از دیگر مراکزی است که ماموریت رشد و تعالی آن به كلان منطقه 9 كشوري سپرده شده است.

علی رغم این که در سطح کشور تنها پنج دانشکده به تربیت نیروی علوم اعصاب مشغول هستند؛ اما به لحاظ سابقه کاری و نیروهای خوبی که در این حوزه در دانشگاه علوم پزشكي مشهد وجود دارد توسعه علوم اعصاب به اين دانشگاه واگذار شد.

توسعه و تعالي طب تسکینی؛ آخرین ماموریت ویژه ای است كه از سوي وزارت بهداشت به معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد واگذار شده است و اين معاونت در تلاش است؛ تا در ماموریت های مشترک و ویژه، نظام نوآوری در آموزش را استقرار دهد.

در خصوص ماموریت های مشترك 18 گانه در معاونت آموزشي مبحث مهم بین المللی سازی مورد توجه قرار گرفته است.

دانشگاه علوم پزشكي مشهد در بحث اعتبار بخشی و جذب دانشجوی بین الملل بستر بسيار خوبي دارد؛ كه اين مهم به دلیل مجاورت با کشورهای ترکمنستان، پاکستان، افغانستان و نزدیکی با كشور تاجیکستان است.

از سوی دیگر وجود بارگاه امام هشتم (ع) در شهر مشهد موجب جذب دانشجویان شیعه مذهبی از كشورهاي عراق، سوريه و لينان شده است؛ که تمایل دارند در اين شهر تحصیل خود را ادامه دهند.

به لحاظ جغرافیایی و طبقه بندي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در میان دیگر دانشگاه های کشور در جذب دانشجوی بین الملل موفق عمل کرده است.

طي اين مدت معاونت آموزشي توانسته است با جذب 200 دانشجوي بين الملل  در مقاطع کارداني، کارشناسی و دکترای حرفه ای نسبت به ديگر دانشگاه هاي كشور موفقیت بیشتری كسب كند.

بر اين اساس علاوه بر جذب دانشجوی خارجی در این رشته ها؛ کارگروه بین المللی سازی بر اساس طرح تحول نظام آموزشي ايجاد و پس از برگزاري جلسات متعدد در هیات رئیسه دانشگاه به تصويب رسيده است.

با تلاش معاون پژوهشی و مجموعه دانشگاه؛ اعتبار بخشی بین المللی ايجاد و بر این اساس فوکایل پوینت یا مرکزیت ارتباط، با کشورهای چین، استرالیا و افغانستان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد.

مجموعه این عوامل در کارگروه بین المللی سازی موجب شد تا دانشگاه علوم پزشكي مشهد بتواند در نرم افزار کشوری «اجوکیشن ایران» اطلاعات خود را بارکدگذاری و لوگوی دانشگاه در این برنامه کشوری ثبت شود.

بر اين اساس حدود 33 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشكي مشهد آماده پذیرش دانشجويان بين الملل در رشته های تحصیلات تکمیلی  است.

مجموعه تلاش هاي صورت گرفته در اين راستا در معاونت پژوهشي در خصوص جذب دانشجوي بين الملل موجب شده است تا بارگذاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد «اجوکیشن ایران» از لحاظ تعداد بازدید كنندگان در جایگاه اول قرار گيرد.

اين مهم موجب درخواست متقاضیان بسیاری از کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان جهت ادامه تحصیل در رشته های تخصصی، فلوشیپ، کارشناسی ارشد و پی اچ دی در دانشگاه علوم پزشكي مشهد شده است.

ايجاد معاونت امور بین المللی در دانشگاه از ديگر برنامه هاي در دست اقدام معاونت آموزشي است كه موفق  به دريافت مصوبه هیات رئیسه دانشگاه و به دنبال دریافت مصوبه هیات امنا  و وزارت بهداشت مي باشد.

بر اين اساس اطلاعات کامل و جامع به وزارت بهداشت ارسال؛ تا اين دانشگاه بتواند جزء دانشگاه های برتر در زمینه جذب دانشجوی بین الملل در کشورهای همسایه و سایر کشورها باشد.

طبق آیین نامه وزارتی در بحث تحصیلات تکمیلی؛ دانشگاه ها باید 30 تا 40 درصد دانشجویان خود را به این دانشجویان اختصاص دهند.

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشكي مشهد در اين راستا رشد بسیار زیادی در توسعه رشته ها و مقاطع تحصیلات تکمیلی داشته و رشته های جدیدی در مقاطع کارشناسی ارشد و پی اچ دی تاسیس كرده است.

وجود دو هزار و 900 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد، پی اچ دی، دکترای تخصصی، فلوشیپ و فوق تخصص نشان مي دهد، معاونت پژوهشي بیش از 30 درصد دانشجویان خود را به دانشجويان تحصيلات تكميلي اختصاص داده است.

یکی از اقدامات موثر در راستای طرح تحول در نظام آموزشی، توسعه علم نوروساینس بوده؛ که در ابتدای این برنامه بستر کار در دانشگاه آماده تا اين دانشگاه بتواند در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشد.

گام نخست جهت رسيدن به اين مهم ايجاد دپارتمان علوم اعصاب با همکاری دانشگاه و رئيس دانشکده پزشکی با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال بوده است.

پس از ايجاد دپارتمان؛ اعضای هیات علمی مورد نياز استخدام، امکانات بسیار خوبی در علوم اعصاب مستقر و کارگروه علوم اعصاب توانست ارتباط خوبی با دانشگاه مونستر آلمان برقرار کند.

در نتیجه این تلاش ها؛ اولین کنگره بین المللی نورواینترنیشن با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه مونستر آلمان برگزار و اولین فستیوال دانشجویی علوم اعصاب در حاشيه این کنگره برپا شد.

معاونت آموزشي در سال چهارم كار دولت تدبير و اميد در تلاش است به مناسبت روز معلم مراسمي را در بيست و دومين روز از ارديبهشت ماه جاري برگزار و با حضور تعداد بسياري از دانشگاهيان از اساتید بازنشسته و ارتقا پیدا کرده و افرادی که در بحث آموزش نمونه شده اند تقدیر كند.

در خصوص اعضای هیات علمی در معاونت آموزشي؛ موضوع بازنشستگی اعضای هیات علمی به صورت شاخص در دستور کار اين معاونت قرار دارد و بیش از 80 نفر از اعضای هیات علمی در این مدت بازنشسته شده اند.

در حال حاضر تعداد کل اعضای هیات علمی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و حدود بیش از  80 عضو هیات علمی طی سال های 92 تا کنون طی فراخوان ها و حدود 70 نفر نیز به شکل قراردادی، استفاده از فضای فیزیکی، ارائه خدمات قانونی و ضریب کا جذب دانشگاه شده اند.

در حال حاضر معاونت پژوهشي علی رغم مطلوب بودن تعداد اعضای هیات علمی؛ اما بر اساس شاخص های مورد نظر به عنوان آموزش در همه ابعاد؛ با كمبود 275 عضو هیات علمی مواجه است.

البته توزيع نامتناسب اعضاي هيات علمي موجب شده است؛ تا دانشکده های پیراپزشکی، طب سنتی، پرستاری و بهداشت با كمبود عضو هيأت علمي و معاونت پژوهشي نسبت به جذب هیات علمی جدید اقدام نمايد.

سامانه ثبت فعالیت های هیات علمی نیز در دانشگاه علوم پزشكي مشهد شکل گرفته است؛ که اعضای  هیات علمی در اين سامانه تمام گزارشات خود را اعم از فعالیت های پژوهشی، آموزشی حضور فیزیکی و ... ثبت می کنند.

مدیریت ای دی سی معاونت آموزشي نيز برگزاري جشنواره های شهید مطهری، بستر طرح تحول و نوآوری در نظام آموزش، ايجاد رشته جديد در دانشگاه و ... را بر عهده دارد.

معاونت آموزشي طي سال هاي اخير رشته های متعددی در دانشگاه ها، مجتمع عالی سلامت استان و دانشکده های اقماری تاسیس کرده است.

هدف از این کار؛ استقرار رشته های کاردانی و کارشناسی در مجتمع عالی سلامت و دانشکده های اقماری و تربیت دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و پی اچ دی به مرکزیت دانشگاه علوم پزشكي مشهد است.

واحد استعدادهای درخشان در واحد ای دی سی مستقر و به شناخت دانشجویان موفق در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می پردازد.

آموزش مداوم به عنوان مصوبه مجلس شوراي اسلامي تلاش دارد؛ تا مطالب علمی اساتید را به روز نمايد؛ كه در معاونت آموزشي این مصوبه در دوره های کوتاه مدت و به صورت مدون فعالیت می کند.

واحد آموزش مداوم معاونت آموزشي با همکاری معاونت درمان دانشگاه بر کلیه فعالیت های آموزشی در سطح شهر مشهد نظارت و کنترل دارد و در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد کرد.

اداره کل آموزش از حساسترین حوزه ها در معاونت آموزشي و اولین محل ورود دانشجویان پس از قبولی در کنکور، زمان دانش آموختگی و حتی پس از آن است.

طي سال هاي اخير در هنگام ثبت نام همکاری بسیار مناسبي بین حوزه آموزش اداره آموزش و معاونت دانشجویی شکل گرفته است؛ که به واسطه اين همكاري دانشجو در هنگام ثبت نام به شکل متمرکز تمامی کارهایش انجام می شود.

در اداره آموزش ظرفیت های پذیرش دانشجو با گرفتن استعلام از دانشکده ها در روال منطقی قرار داده مي شود.

البته پذيرش دانشجو در عمده رشته ها از جمله  رشته هاي پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، داروسازی، علوم پیراپزشکی و رشته های تخصصی بیش از ظرفیت دانشگاه است و این موضوع معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد را با كمبود 32 هزار مترمربع فضای آموزشی رو به رو ساخته است.

معاونت آموزشي در بحث تحصیلات تکمیلی در هفت سال گذشته رشد بسیار زیادی داشته است و اکنون در 153 رشته از مقاطع کاردانی تا فلوشیپ و فوق تخصص دانشجو پذيرش شده است.

بر اساس مجوزی که معاونت آموزشي از وزارت بهداشت دريافت كرده است اين معاونت مي تواند 30 درصد از دانشجویان همه مقاطع تحصیلی خود را به دانشجویان خارجی اختصاص دهد؛ که معاونت آموزشي طي سال هاي گذشته این درصد را در تحصیلات تکمیلی در 20 درصد حفظ كرده است.

حوزه آموزش در اجرایی کردن برنامه عملیاتی به عنوان برنامه ای؛ که چشم انداز ها، راهبردها و اهداف کلان حوزه آموزش را در بر دارد رتبه اول کشوری در شش ماه سال گذشته را به دست آورده است.

دانشگاه علوم پزشكي مشهد در مجموع داراي بيش از هشت هزار دانشجو است؛ كه در سال گذشته موفق به انتقال دانشجويان خود از ساختمان دانشكده قديم داروسازي به ساختمان بسيار مجهز جديد شد.

دانشگاه علوم پزشكي مشهد با انتقال دانشکده طب سنتی در کنار دانشكده پزشکی و ساخت دانشکده پیراپزشکی طي اين سال ها، در تلاش جهت افزايش دادن فضاي آموزشي خود است.

بر اين اساس هیات امناي دانشگاه بنا دارد تا پنج درصد از درآمدهای اختصاصی را به تملک سرمایه ای و مسائل عمرانی اختصاص دهد؛ كه اميد است اين اتفاق كمبود فضاي آموزشي دانشگاه را تامين كند.

اين معاونت در رتبه بندي دانشگاهي در آموزش مداوم رتبه دوم کشوری و در رتبه بندی آموزشی امتحانات برد سال گذشته نيز همين رتبه را به دست آورده است.

 


گروهی از اساتید و دانشجویان دانشگاه عاطفی افغانستان از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کردند.

به گزارش وب دا، دانشجویان و اساتید دانشگاه عاطفی افغانستان به منظور اطلاع از توانمندی ها و ظرفیت های آموزشی، علمی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشکده زیر پوشش از جمله پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت بازدید کردند.

این بازدید در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه عاطفی افغانستان انجام شد.

گفتنی است: این تفاهم نامه،در راستای افزایش ارتباطات بین المللی و بمنظور گسترش تبادلات علمی با کشور افغانستان  میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه عاطفی افغانستان به امضا رسید.

تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک از جمله بندهای این تفاهم نامه است. 

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image