آموزش


نخستین نشست هیات امنا در سال 97 برگزار می شودوزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با راه اندازی رشته اپیدمیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت نمود.

به گزارش وب دا،دکتر شاکری  مدیر گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای گسترش  دانشگاههای علوم پزشکی، با راه اندازی رشته اپیدمیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد با ظرفیت 4 دانشجو برای یک دوره در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت شده است.


توسعه علوم اعصاب در سطح ملی و بین المللی از ماموریت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهداجرای بهینه سازی آموزش پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی  مشهد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  با اشاره به اینکه در سال جاری آموزش دانشجویان پزشکی از آموزش دستیاران تخصصی و فوق تخصصی تا حدی جدا سازی می شود اظهار داشت:به همین منظور این دانشگاه به عنوان یکی از سه مرکز پایلوت جهت بهینه سازی آموزش پزشکی عمومی به دنبال انجام این مهم است.

به گزارش وب دا، دکتر اعتضاد رضوی تصریح کرد: بر این اساس فعالیت های خوبی را دانشکده پزشکی انجام داده است و حوزه معاونت آموزشی نیز به دنبال این است فضای لازم را جهت آموزش پزشکی عمومی در بیمارستان هاشمی نژاد ایجاد کند.

وی ابراز داشت: تلاش داریم تا مهر آینده از این فضا به عنوان یک بیمارستان جنرال و عمومی با درمانگاه های سطح یک برای آموزش سرپایی دانشجویان پزشکی استفاده کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: در فراخوان هیأت علمی نیز تلاش شده اساتیدی جذب شوند؛ که تخصص جنرال رشته های اصلی داخلی، اطفال، زنان و جراحی را دارا باشند و تعیین محل خدمت این اساتید در مرکز هاشمی نژاد باشد که تحت عنوان «مرکز آموزش پزشکی عمومی در بیمارستان هاشمی نژاد» نامگذاری خواهد شد.

دکتر اعتضاد رضوی ابراز داشت: بیمارستان شهید هاشمی نژاد با زیر پوشش قرار دادن حدود دو میلیون نفر از مردم شهر مشهد از نظر آموزشی و بیمار از جایگاه خوبی برخوردار است و با تاسیس درمانگاه بزرگی که در این بیمارستان که بر اساس استانداردهای آموزشی در حال ساخت است و با بیمارستان جنرالی که در حال ساخت است امیدواریم این مرکز به الگویی جهت آموزش پزشکی عمومی در سطح ملی معرفی شود.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت آموزشی این معاونت اشاره کرد و اظهار داشت: نصب و راه اندازی سیستم جامع آموزشی مرواریدبرای ارایه خدمات آموزشی به دانشجویان ودانش آموختگان از جمله مهمترین اقدامات این حوزه در فصل بهار به شمار می رود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اتمام فاز اول بایگانی دیجیتال  با انجام اسکن‏/ اوراق بیش از 50 هزار پرونده دانش آموختگان و دانشجویان، خرید و نصب سامانه دانش آموختگان و طراحی فرآیندهای ارائه خدمت به دانش آموختگان به صورت غیر حضوری، پذیرش غیرحضوری – ثبت نام آزمون ها،خدمات یکپارچه و جامع آموزشی به دانشجو – استاد (مدیریت امور آموزشی)،کنترل و مدیریت دوره های آموزشی دستیاری تخصصی پزشکی ، تخصصی دندانپزشکی، راه اندازی سامانه برگزاری آزمون های برخط (تمامی رشته – مقطع های دانشگاه) و سیستم مدیریت اسناد (پرونده الکترونیکی دانشجویان) را از دیگر اقدامات انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری برشمرد.

دکتر اعتضاد رضوی با اشاره به طراحی فرآیند محاسبه تعهدات آموزش رایگان دانش آموختگان در بستر سامانه آموزشی مروارید اظهار داشت: با طراحی این سامانه ها  که در بستر یک سامانه جامع اتوماسیون آموزشی قرار دارد ، بصورت یکپارچه تمامی سرویس های مورد نظر همچون آزمون میان دوره الکترونیک علوم پایه وپیش کارورزی (پزشکی)،آزمون میان دوره علوم پایه (دندانپزشکی )،فلوشیپ ،آزمون میان دوره علوم پایه وپیش کارورزی،آزمون گروه چشم پزشکی (رزیدنتی)،آزمون صلاحیت بالینی  دوره دهم،گروه چشم پزشکی (رزیدنتی)،گروه چشم پزشکی (استاژر و اینترنی ) و گروه چشم پزشکی (اینترنی) قابل دسترسی خواهند بود.

دکتر اعتضاد رضوی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه مادر و قطب منطقه ۹ آمایشی و خراسان و به عنوان دبیر خانه تحول، متولی برنامه های تحول آموزش در تمام دانشگاه ها، دانشکده ها و موسسات آموزش عالی منطقه است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز داشت: ۹ دانشگاه و دانشکده مستقل در خراسان بزرگ وجود دارد که برنامه های تحول را در تمام این دانشگاه ها پی گیری می کنیم.

دکتر اعتضاد رضوی، تصریح کرد: تلاش می شود، بخش کلینیکال نوروساینس در سه حیطه مرکز جامع صرع، اختلالات حرکتی عصبی و اختلالات رشته های عصبی تقویت شود تا در حوزه توسعه و رشد به همت اساتید و کارگروه نوروساینس فعالیت هایی که در شرایط فعلی انجام نمی شود اجرایی گردد.

وی اظهار داشت: در حوره تکنولوژی آموزشی مهمترین کاری که در این دوره به عنوان هدف و با توجه به بعد ملی در تلاش هستیم آغاز شود؛ ایجاد مرکز جامع مهارت ها و فناوری های نوین آموزشی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: جهت تحقق این هدف فضای مناسبی در بیمارستان امام رضا(ع)، در دو هزار متر اختصاص داده شده است تا در جهت حل یکی از مشکلات آموزشی گام مناسبی برداشته شود.


اعلام آخرین مهلت نام نویسی در فراخوان جذب دانشجوی پسادکترا سی و دومین دوره ی آزمون پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی با شرکت بیش از 200 داوطلب ازکلان منطقه 9 آمایشی در دانشکده ی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در شرایط کاملا حفاظت شده برگزار شد.

به گزارش وب دا، سی و دومین آزمون دستیاری دندانپزشکی به طور همزمان در 10 منطقه آمایشی ودر دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، زنجان، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار شد.

در سی و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ١٣٩٧ ؛ ۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱ هزار و ۳۶۳ داوطلب زن و ۸۶۵ داوطلب مرد هستند.

میزان بودجه بندی سئوالات آزمون دستیاری دندانپزشکی، ضرایب دروس و نیز تراز نمرات آزمون سال ۹۷ بر اساس مصوبات سی و پنجمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بوده است.

در این آزمون در مجموع ۲۵۰ سوال طرح شده بودکه ۳۰ سئوال از درس پروتزهای دندانی، ۲۰ سئوال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ۱۰ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی بوده است، و در استخراج نتایج از روش تراز نمرات استفاده خواهد شد.

کلید اولیه آزمون دستیاری دندانپزشکی  منتشر شد

کلید اولیه آزمون دستیاری دندانپزشکی  و فرم اعتراض این آزمون از ساعت ۱۸  روز  شنبه ۱۶ تیرماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده شده است.

داوطلبان پس از مشاهده کلید اولیه، می‌توانند حداکثر تا پایان ساعت ١٦ روز سه‌شنبه ۱۹ تیر اعتراضات خود را نسبت به سؤالات آزمون، فقط از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند. دریافت اعتراضات پس از تاریخ ذکر شده و از هر طریق دیگری (نمابر، پُست، حضوری) به هیچ عنوان مقدور نیست.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ٥٠ درصد نمره آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته‌ها) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته خواهند داشت. داوطلب می‌تواند یک رشته را در تمام دانشگاه‌ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند.


تفاهم نامه همکاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تقویت فعالیت های علمی و تعمیق همکاری های مشترک در چهارچوب اهداف و وظایف محوله ، ایجاد هم افزایی و اجرای بهتر و سریعتر برنامه ها و بسته های طرح تحول ونوآوری آموزش پزشکی منعقد شد.

به گزارش وب دا،در سفر هیاتی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مشهد مقدس تفاهم نامه ای 5 ماده ای در جهت برقراری ارتباط موثر بین دو دانشگاه، استفاده از ظرفیت های طرفین جهت اجرای بهتر طرح تحول و نواوری در آموزش پزشکی، استفاده از توانمندی های دوطرف جهت برگزاری سمینارها، وبینارها، دوره ها و کارگاه های تخصصی، استفاده مطلوب از توانایی های تحقیقاتی و آموزشی وتقویت بنیه آموزشی و پژوهشی طرفین، جهت دهی به پایان نامه ها باتوجه به نیازهای کشور و انجام بازدید های متقابل علمی، بین دکتر محمد اعتضاد رضوی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر منصور شکیبا معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به امضاء رسید.

دکتر اعتضاد رضوی در نشست با معاون آموزشی وجمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بعد از ابلاغیه ای که در سال 94 توسط دولت مبنی بر آمایش آموزش عالی سلامت ارائه شد، مأموریت گرایی دانشگاه ها مشخص گردید و 6 مأموریت ویژه توسعه و تعالی علوم اعصاب، علوم دندان پزشکی، علوم تغذیه، طب تسکینی ،طب هنر و تکنولوژی آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد.

وی با اشاره به پیشرفت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موضوعات مختلف، اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان تنها قطب تکنولوژی آموزشی کشور در حال حاضر تربیت دانشجوی تکنولوژی آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد و به شکل مجازی را به عهده دارد .

دبیر ستاد تحول آموزش کلان منطقه 9 افزود: فعالیت های توسعه ای در معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متناسب با برنامه های تحول آموزش _که به عنوان یک برنامه ی ملی در گام چهارم برنامه ی تحول نظام سلامت است_ برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تورم دانشجویان در بخش آموزش عالی سلامت و اصل تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیاز جامعه و همچنین به جهت معلوم شدن آینده شغلی فارغ التحصیلان با همکاری دانشگاه های قطب 9آمایشی درجهت تعدیل و هماهنگی تعداد پذیرش دانشجو و ایجاد رشته های مختلف به تفاهم رسیده ایم.

دکتر منصور شکیبا معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فعالیت های جدیدانجام شده در حیطه ی بین المللی سازی و طراحی دانشکده ی مجازی را بسیار خوب ارزیابی نمود و هدف از این بازدید را هم افزایی و استفاده از تجربیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اجرای طرح تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ذکر کرد.

گفتنی است دراین سفر ، دکتر شکیبا معاون آموزشی، دکتر رفیقدوست رییس دانشکده پزشکی، دکتر مهدی پور مدیر امور هیات علمی، ، دکتر دهقان مدیر مرکز مطالعات وتوسعه آموزش پزشکی، دکتر نویدیان رییس دانشکده پرستاری مامایی،دکترمومنی رییس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) و دکتر ضاربان مدیر گروه آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان حضور داشتند و از مرکز تخصصی اموزش مجازی و مرکز جامع آزمون ها ی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کردند.


توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کتبی فلوشیپ تخصصی بالینی آزمون کارشناسی ارشد رشته های پزشکی با شرکت بیش از شش هزار و 900 داوطلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

 

مسئول حفاظت آزمون حراست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار داشت: این آزمون در روزهای 14 و 15 تیر ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در 50 رشته پزشکی در دانشکده های پزشکی و داروسازی در حال برگزاری است.

 

 مرادی خاطر نشان کرد: بیش از 30 نفر از نیروهای حراست دانشگاه وظیفه حفاظت آزمون را در این مدت بر عهده دارند.

 

 

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image